اتریش علاقمند به توسعه روابط با ایران در سطح ملی و استانی است

سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران از علاقە مندی این کشور برای توسعە روابط در سطح ملی و استانی با ایران خبر داد و گفت: ۲ کشور به عنوان ابر قدرت‌های فرهنگی جهان شناخته می‌شوند.

بە گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، اشتفان شلتس در سفر به سنندج و دیدار با معاونان سیاسی و اقتصادی استاندار کردستان از نقش کوچک اما راهبردی اتریش در مسائل بین المللی سخن گفت و اظهار داشت: اتریش علاقه زیادی برای حفظ و تداوم برجام دارد و تمایل دارد شراکت خود را در همه بخش ها با ایران ایجاد کند.

وی ایجاد شراکت در دو سطح ملی و استانی را دو راهبرد اساسی سفارت اتریش در ایران اعلام کرد و گفت: ما به استان های مختلف سفر می کنیم و ظرفیت های آنان را برای توسعه روابط و نوع شراکت در همه زمینه ها بررسی می کنیم.

شلتس با بیان اینکە تمرکز ما در سفرهای استانی بر مسائل اقتصادی است، ادامه داد: در هر استان سه حوزه مورد علاقه برای همکاری تعریف می کنیم و بر روی آنها کار می کنیم تا از این رهگذر توسعه همکاری ها فراهم شود.

سفیر اتریش به نقش بی طرفانه و سازنده این کشور در مسائل بین المللی اشاره و تصریح کرد: ما با کشور ایران ۱۶۰ سال است که روابط دیپلماتیک و مستمر داریم و علاقمند هستیم این روابط کماکان تداوم داشته باشد.

وی داشتن اطلاعات از توانمندی ها و ظرفیت های استان کردستان برای شناخت بیشتر را حائز اهمیت توصیف کرد و افزود: اقتصاد یک مسیر دو طرفه است و علاقه داریم بدانیم در استان چه محصولاتی تولید می شود که قابلیت عرضه در سطح جهانی را دارد.

شلتس در بخش دیگری از سخنان خود به توانمندی های فرهنگی و گردشگری ایران و اتریش اشاره کرد و گفت: ایران و اتریش در کنار هم دو ابر قدرت فرهنگی به حساب می آیند و ما سالانه در ایران ۱۳۰ برنامه فرهنگی اجرا می کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1330330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =