احسان خودش را شبیه شوهرم گریم کرد/ به دفترخانه رفتیم و اموال شوهرم را به نام من زد!

روزنامه جوان نوشت:چندی قبل مرد جوانی در تهران به اداره پلیس رفت و از همسرش به اتهام کلاهبرداری و جعل مدارک شکایت کرد.


شاکی در توضیح ماجرا گفت: من تاجری سرشناس و مقیم کشور فرانسه هستم. چند سال قبل با همسرم سهیلا که در مهمانی با هم آشنا شده‌بودیم، ازدواج کردم و زندگی‌مان را در خانه ویلایی بزرگی در شمال تهران آغاز کردیم. به خاطر کارم همیشه در سفر به کشورهای اروپایی و مخصوصاً فرانسه هستم و کمتر در ایران زندگی می‌کنم و همسرم نیز بیشتر وقت‌ها در خارج از کشور پیش خانواده‌اش یا من است و زمانی که من به ایران می‌آیم او هم به ایران می‌آید. وی ادامه داد: مدتی قبل همراه همسرم به فرانسه رفتیم و او از آنجا برای تفریح به کشور دیگری رفت تا اینکه چند روز قبل به ایران برگشت و من هم دیروز از سفر کاری به ایران بازگشتم. وقتی به خانه‌ام آمدم، متوجه شدم کلید در خانه‌ام عوض شده‌است و همسرم نیز در خانه نیست. در حالی که شوکه شده‌بودم با همسرم تماس گرفتم که با صحبت‌ها و ادعاهای عجیب او روبه‌رو شدم. او گفت که من مدتی قبل به او وکالت تام الاختیار داده‌ام و با این وکالت از من طلاق گرفته‌است و خانه گرانقیمت و خودروی بنزم را نیز به عنوان مهریه‌اش برداشته است. ابتدا فکر کردم شوخی می‌کند، اما وقتی بررسی کردم، دیدم او با جعل امضای من در دادگاه از من طلاق غیابی گرفته و اموالم را هم بالا کشیده است. وی در پایان گفت: در این مدت من و همسرم هر دو خارج از ایران بودیم و الان مات و مبهوت مانده‌ام که چطور همسرم در دادگاه ایران از من طلاق گرفته و اموالم را بالا کشیده است.

معمای عجیب پیش روی مأموران
با طرح این شکایت تیمی از مأموران پلیس به دستور قاضی پرونده برای بررسی موضوع وارد عمل شدند. مأموران در نخستین گام با بررسی اوراق هویتی و گذرنامه مرد تاجر دریافتند، وی هنگام دادن وکالت در دفترخانه به همسرش در ایران نبوده‌است و از طرف دیگر مشخص شد همسر مرد تاجر هم زمان گرفتن طلاق در مسافرت خارج از کشور بوده‌است. بنابراین مأموران با معمای عجیبی روبه‌رو شدند که حکایت از این داشت سهیلا با اجرای نقشه‌ای مرموز و با همدستی افراد دیگری، امضای شوهرش را جعل کرده و پس از گرفتن وکالت، هم اموال او را بالا کشیده و هم از او در دادگاه طلاق گرفته است.

در چنین شرایطی مأموران تحقیقات خود را برای راز گشایی این معما با بررسی اوراق امضاء شده در دفترخانه و دادگاه خانواده آغاز کردند که پس از بررسی‌های هیئت یک‌نفره، سه‌نفره و پنج‌نفره مشخص شد امضای مرد تاجر در دفترخانه جعل شده‌است. با مشخص شدن جعل امضای شاکی مأموران به دستور بازپرس پرونده سهیلا را به عنوان متهم بازداشت کردند.

وی در بازجویی‌ها ابتدا منکر جرم خود شد، اما وقتی با مدارک و دلایل روبه‌رو شد به جرم خود اعتراف کرد.

راز طلاق غیابی و کلاهبرداری
متهم گفت: چند سال قبل در مهمانی شبانه با مرد جوانی به نام احسان آشنا شدم. او به من ابراز علاقه کرد و من هم عاشق او شدم. احسان تاجر بود، اما ورشکست شده‌بود و وضع مالی خوبی نداشت. ما هر دو عاشق هم بودیم، اما هر دو در آرزوی زندگی رؤیایی بودیم به همین خاطر احسان یکی از بستگانش را به نام شهرام که تاجر و مقیم فرانسه بود به من معرفی کرد و قرار شد با او ازدواج کنم و در فرصت مناسب بانقشه‌ای که هر دو طراحی کرده بودیم، اموالش را بالا بکشیم و بعد زندگی رؤیایی خودمان را شروع کنیم. من با شهرام ازدواج کردم و منتظر فرصت بودم تا نقشه‌مان را اجرا کنیم. وقتی شهرام به مسافرت کاری رفت احسان خودش را با گریم شبیه شهرام کرد و دو نفری با مدارکی که از شهرام در اختیار داشتم به دفتر خانه‌ای رفتیم و وکالت‌نامه تام الاختیاری به من داد.

پس از این شوهرم از من خواست پیش او بروم و من هم برای اینکه به من شک نکند راهی اروپا شدم، اما این بار برای ادامه اجرای نقشه‌مان خواهر دو قلویم به جای من وارد بازی شد. او با همان وکالت تقلبی به دادگاه خانواده رفت و از شهرام طلاق گرفت تا اینکه من چند روز قبل زودتر از شوهرم به ایران برگشتم و خانه و خودروی بنزش را با همان وکالت به نام خودم زدم. وی در پایان گفت: فکر نمی‌کردم روزی مأموران پلیس دست مرا رو کنند.

تحقیقات درباره این پرونده به دستور قاضی ادامه دارد.
17302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1330865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    74 0
    عجب
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
      42 6
      از مکر زنان بترسید
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    113 2
    در جامعه ای هستیم که حیوانات ماسک آدمی به صورت دارند .
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
      42 0
      یعنی حیوانات اینکار ها میکنن؟
  • ناشناس IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    85 18
    خیلی خانم ها هستند که هم از دارو ندارشوهرشان سو استفاده می کنند و خیلی از خانم ها هم هستند که از شوهرشان تلکه می کنند بنده هم به همسرم 40میلیون بایت مهریه دادم اعتماد کردم روزاول خب ازدواج کردم که زندگی کنم و کارمند قراردادی دولت هستم صبح تو تاریکی میرم تو تاریکی بر می کردم منزل از زنم رسید نگرفتم بابت 40میلیون پولی که دادم بهش نامرد مهریه به اجرا گذاشته و تو دادگاه جلوی قاضی قسم قرآن خوردگفت آقای قاضی به اون قرآنی که روی میزتان است این آقا به من پولی نداده در دادگاه شهید باهنر تهرانپارس و زنم به هدایت پدرش و برادرش راهنمای می شود بله به هیچ کس نمی شود اعتماد کرد خدا آقای ریسی را نگه دارش باشد جلوی نامردی های بعضی از خانم هارا دارد میگیرد قیمت سکه کاسبی شده برای زخانمها البته بعضی از خانم ها
    • مرد دانا IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
      43 3
      به شما نصیحت گول این زنارو نخورید.
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    34 1
    آخرش چی شد؟
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    35 3
    قصه ی ما به سر رسید... کلاغه به خونش نرسید
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    13 23
    فیلم هندیه مگه خبرآنلاین گیرآوردی مارو
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    65 35
    خدایا این زنها چقدر شیطان و نفرت آور هستند!!!!؟؟؟؟؟
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
      45 3
      خدایا بعضی از مردها چقدر سست هستند که گول این زنهای شیطان رو میخورند.
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
      29 0
      بعضی از مردها مثل این دخترایی هستن که میگن دوست پسرشون بهشون آبمیوه ی سمی داده. جفتشون مظلوم نمایی میکنن. انگار هیچ انتخاب دیگه ای نداشتن
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    59 1
    و باز هم این جمله تکراری: وی در پایان گفت: فکر نمی‌کردم روزی مأموران پلیس دست مرا رو کنند!
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
      21 0
      چون تمام كساني كه خلاف ميكنن فكر نميكنند گير بيوفتند ،چون به نظرشون خيلي زيركانه تصميم گرفتند
  • CA ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    67 1
    وی در پایان گفت: فکر نمی‌کردم روزی مأموران پلیس دست مرا رو کنند. یه آدم چقدر میتونه کودن باشه؟؟ یعنی معنی پاسپورت و مهر ورود و خروج و اینا رو میفهمه یا نه؟؟
  • حمید IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    59 3
    هنر نزد ایرانیان است و بس !!!
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    15 29
    یا للعجب
  • محسن IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    27 2
    ماشالا به غیرت احسان.
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    72 10
    دخترانی که دائم در دروخیابان می چرخنند یا درپارتی های شبانه وجودشان از ادمی به گرگ تبدیل می شود
  • کیوان IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    42 1
    لیاقت سهیلا همان زندان است خاک بر سر ش
  • جواد IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    31 3
    متاسفانه قوانین و فرهنگ بد ازدواج در ایران مردان را ذلیل کرده و باعث کلاهبرداری زیاد از طرف بعضی از زن ها شده است که تعدادشان کم نیست
  • علی IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    34 4
    ازدواج برای بعضی از خانم ها تبدیل به تجارت شده و تا وقتیکه مهریه ، اجرت المثل ، نحله ، نفقه ، زمین پشت قباله و .....برچیده نشود روز به روز نهاد خانواده سست تر و فرزند آوری کمتر می شود
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    24 0
    پس نقش اداره ثبت و قوه قضاییه این وسط چی بوده؟ هیچ صحت سنجی نکردن وکالت نامه و دیگر اسناد حقوقی رو؟ اثر انگشت رو چی؟ اونم تغییر داده بودن؟
  • امیر ارسلان IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    26 0
    بازم داستان های مهریه...
  • نظر IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    32 1
    یعنی دفترخانه یه کم هم شک نکرده؟؟؟؟؟؟؟کی توی این دوره و زمونه تمام اموالش رو بنام زنش میکنه؟؟؟؟؟ بعد مگه این کارا الان با اثر انگشت انجام نمیشه؟؟؟؟؟
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    27 1
    عشقی که توی مهمانی شبانه پیدا کنی عاقبتش بهتر از این نیست.
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    14 2
    عجب تخیلی دارین خواهر دوقلو و گریم و ای نا