کردستان قطب اصلی فیلم کوتاه ایران است

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در جلسه نمایش ۱۴ فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای فیلمسازان کردستان با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی که در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد، کردستان را قطب اصلی فیلم کوتاه در ایران عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، امین مرادی در نشست اکران فیلم های تولیدی حوزه هنری با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی که با حضور بیش از ۶۰۰ نفر از مخاطبین در سالن شماره یک پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد ضمن اعلام این موضوع و با اشاره به موفقیت فیلمسازان کردستانی در جشنواره های داخلی و خارچی اظهار داشت: براساس تفاهم نامه ای با وزارت کشور به منظور مقابله با  آسیب های اجتماعی استان و به تصویر در آوردن هنرمندانه معضلات شناسایی شده، تولید آثار سینمایی که در کوتاهترین زمان ممکن بتواند پیام را به مخاطب برساند در دستور کار حوزه هنری قرار گرفت.

وی گفت: در این زمینه با توجه به پتانسیل بالای فیلمسازان و با نظارت هنرمند توانمند سینمای کشور، پوران درخشنده ساخت ۱۴ اثر ۱۰۰ ثانیه ای برنامه ریزی گردید.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به سیاست های محوری حوزه هنری گفت: سینمای اخلاق و سینمای خانواده از اولویت های مهمی است که به صورت جدی در اولویت تولیدات سینمایی قرار گرفته و در این راستا از آثاری که مضامین اخلاقی و انسانی را ترویج نمایند به صورت کامل حمایت خواهیم کرد.

مرادی ساخت فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای را بسیار سخت عنوان کرد و افزود: سرعت، شجاعت و جسارت سه خصوصیت اصلی فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای می باشد.

وی تصریح کرد: فیلم ۱۰۰ ثانیه ای تیزر تبلیغاتی نیست بلکه همانند یک فیلم بلند روایت، داستان، شروع، پایان، تیتراژ موسیقی و در کل تمامی المان های یک فیلم کامل را دارد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان فیلمساز ۱۰۰ ثانیه ای را قدرشناس ثانیه ها عنوان کرد و خاطرنشان کرد: انتقال پیام در کوتاه ترین زمان ممکن به مخاطب با رعایت تمامی ویژگی های حرفه ای فیلمسازی با بهره مندی از زمان محدود یک استعداد و هنر بالا را می خواهد.

مرادی آسیب های اجتماعی را همانند آسیب های طبیعی چون سیل و زلزله ویرانگر بنیان خانواده دانست و ادامه داد: تلاش در جهت کاهش آسیب های اجتماعی یک وظیفه همگانی است و باید در این زمینه تلاش ها مضاعف گردد.

وی از قول مساعد اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری در خضوص تخصیص اعتبار برای ساخت ۱۴ فیلم ۱۰۰ ثانیه ای دیگر تا پایان سال خبر داد و یادآور شد: در تلاشیم با زبان هنر در کنار بیان معظلات نسبت به به ارائه راهکار و افزایش امید در جامعه ضمن هشدار، مسئولین و مردم را از خطرات این آسیب ها آگاه کنیم و قطعا در این مسیر به دنبال سیاه نمایی نمی باشیم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به علاقه مردم استان به سینما تاکید کرد: از ماه جاری چهارشنبه های آخر هر هفته بهترین فیلم های ایران و جهان در پردیس سینمایی بهمن سنندج نمایش و توسط کارشناسان و اساتید حوزه های مختلف اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد.

مرادی کشف استعدادهای هنری را از دیگر وظایف حوزه هنری عنوان کرد و گفت: چند روز پیش شاهد اکران فیلم کوتاه "دیگری" از دو جوان توانمند و با استعداد "سامان حسین پور" و "آکو زندکریمی" در سالن شماره دو پردیس سینمایی بهمن سنندج بودیم که یک اثر ۲۵ دقیقه ای بدون دیالوگ را به زیبا ترین شیوه ممکن تولید نموده بودند که با دیدن آن گذر زمان را نمی شد حس کرد. این هنرمندان زمانی از استعدادهایی بودند که توسط حوزه هنری کشف و پرورش یافتند و امروز افتخاری نه تنها برای استان بلکه برای کشور محسوب می گردند.

وی در پایان اضافه کرد: اعتقاد ما بر این است که اعتبار ریالی و هزینه کردن در بخش هنر و فرهنگ، سرمایه گذاری است که نتیجه آن در اعتلای جامعه نمود پیدا می کند.

پس از اکران فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای تولیدی حوزه هنری کردستان، یک پنل تخصصی با حضور دکتر گودرزی جامعه شناس خانواده و هیوا امین نژاد از هنرمندان توانمند سینمای کردستان برگزار و در پایان با لوح تقدیر و هدیه از فیلمسازان تجلیل بعمل آمد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1330925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =