پیدا شدن نقاشی ۵۰ میلیون پوندی، ۲۳ سال پس از سرقت

ایرنا نوشت: نقاشی گوستاو کلیمت نقاش نمادگرای اتریشی که حدود ۲۳ سال پیش ربوده شد، روی دیوار نگارخانه‌ای که از آن به سرقت رفت، پیدا شد.

این نقاشی تحت عنوان پرتره یک بانو اثری هنری است که از نگارخانه هنر مدرن پیاچنزا در شمال ایتالیا ربوده شده و حدود ۵۰ میلیون پوند ارزش گذاری شده است.

در پی ناامیدی اکثر کارشناسان از پیدا شدن این اثر، یک کارگر پس از پاک کردن چسب دیواری این نگارخانه، به کیف سیاه رنگی رسید که حاوی نقاشی گم شده بود.

این نگارخانه، تا زمان تائید شدن خبر اصل بودن نقاشی، از اعلام رسمی تعلق آن به نقاشی اتریشی خودداری می کند.

این در حالی است که تحقیقات اولیه یک کارشناس نشان می دهد که نقاشی، اثر این نقاش است. همچنین گروهی از کارشناسان با تحلیل های علمی و هنری، اصل بودن اثر را مورد بررسی قرار می دهند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، پلیس در حال تحقیق در مورد این مساله است که آیا نقاشی با هدف برداشته شدن از حفره دیوار نگارخانه پس از فروکش کردن سر و صدای رسانه ها، پنهان شده است.

کلیمت، پرتره یک بانو را در اواخر زندگی اش ترسیم کرد. ۱۰ ماه قبل از سرقت، کلودیا ماگا دانشجوی هنر کشف کرد که این نقاشی روی یک نقاشی دیگر کشیده شده است.

این دانشجو برای اثبات فرضیه خود، مدیر سابق نگارخانه پیاچنزا را متقاعده کرد که اثر با اشعه ایکس مورد آزمایش قرار گیرد.

در زیر پرتره یک بانو، تصویر دختر جوانی از وین بود که در جوانی درگذشت و کلیمت برای فراموش کردن درد مرگ وی، اثر دیگری را روی آن خلق کرد.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1331416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =