مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان:تلفات جاده ای استان ۲درصد کاهش یافته است

زندی فر از کاهش ۲درصدی تصادفات فوتی استان خبر داد وگفت: علیرغم بارش های شدید کمترین خسارت به استان مرکزی وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین  استان مرکزی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در همایش گرامی داشت هفته حمل ونقل، رانندگان وراهداری با اعلام این که استان مرکزی جزو پنج استان پرتردد کشور است  تصریح کرد:سالانه حدود صد و پنجاه میلیون خودرو ازمحورهای استان عبور می‌کند.

زندی فر در رابطه با طرح زمستانه راهداری اظهار کرد:در این طرح ۵۵ گروه در قالب ۳۵۰ نفر با ۳۰۰ دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی استان مشغول خدمت‌رسانی هستند.

وی در خصوص افزایش و ارتقای ایمنی جاده‌های استان خاطر نشان کرد:برای ارتقای ایمنی ۵۵ میلیارد تومان بیشتر از سال گذشته از بودجه ملی اعتبار اختصاص یافته که در مجموع این اعتبار امسال به۱۶۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان با بیان اینکه علیرغم بارش های شدید کمترین میزان خسارت به استان وارد شده، متذکر شد: پس از بارندگی های اخیر راهداری استان به سرعت وارد موضوع بازسازی و بهسازی راه های استان و برف روبی شدند و اقدام به بازگشایی ۲۵۰ راه روستایی منتهی به شهرستان الیگودرز و برفروبی تا ارتفاع ۱۱ متر کردند.

وی با اعلام اینکه بیشترین آمار اعزام کامیون به بندر امام را استان مرکزی داشته است، بیان کرد: در برهه ای از زمان خرید بسیار بالایی از کالاهای اساسی در کشور انجام شد که در یک مورد ۷ میلیون تن کالا به بندر امام خمینی(ره) وارد شد و استان مرکزی بیشترین آمار اعزام کامیون به بندر امام را داشت که سهمیه استان مرکزی از کالای اساسی و دیگر استان ها نیز جابجا شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به اینکه سرعت تردد در جاده های استان مرکزی ۷ کیلومتر بالاتر از دیگر محورهای مواصلاتی کشور است عنوان کرد: اگر بودجه اداره کل سالانه ۶۰۰ میلیارد تومان باشد شرایط راه های استان بهتر و کیفی تر حفظ خواهد شد.

زندی فر با بیان اینکه بودجه سالانه اداره کل ۱۵۰ میلیارد تومان است  ، اظهار کرد: بخشی از بودجه صرف هزینه های جاری می شود و با توجه به برخی تنگناهای مالی طی سال گذشته و سال جاری در کشور بیشتر اقدامات و پروژه ها به شکل امانی انجام شده است.

 در این همایش مجتبی رضایی رییس انجمن صنفی رانندگان اراک مشکلات ناوگان حمل و نقل همچون بیمه تکمیلی و کاستی های مرتبط در این راستا، پایه حقوق مستمری بگیران، تخلیه بار در مرزها و لزوم حفظ نرخ سوخت را بیان کرد.

در پایان این جلسه از برترین های حوزه راهداری وحمل ونقل تقدیر شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1332869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =