حق‌شناس: تصمیم به انزوا در شرایط کنونی عاقلانه نیست

یک کارشناس اقتصادی معتقد است: تصمیم به انزوا در شرایط کنونی تصمیم عاقلانه‌ای برای ایران نیست؛ چراکه ما تا اینجا هزینه سنگینی برای مقابله با تحریم های آمریکا پرداختیم و بی‌تردید نباید با اتخاذ چنین تصمیمی جبهه مخالفان ایران را در جهان تقویت کنیم.

هادی حق شناس در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره تبعات عدم عضویت ایران در FATF اظهار داشت: ما به حرمت کشورهای دوستی که با وجود فشارهای آمریکا حاضر نشدند روابط خود با ایران را قطع کند، بهتر است عضو FATF شویم تا از این طریق امکان بهانه‌جویی از سوی آمریکا را کاهش دهیم.

وی افزود: در همین سال جاری بیش از ۱۰۷ میلیون تن کالا در بنادر کشور تحت عنوان واردات، صادرات، ترانسپورت و ترانسشیپ می‌شود. این رقم علی‌رغم تحریم‌ها و فشارهایی که بر کشور بوده، چهار میلیون تن نسبت به سال گذشته رشد کرده است.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: اینها همه ناشی از پافشاری کشورهای دوست ایران برای ادامه تجارت و بازرگانی کشور بوده است. تصویب نشدن FATF تنها این کشورها را برای مراوده مالی با ما دچار مشکل خواهد کرد.

به گفته حق‌شناس، تصمیم به انزوا در شرایط کنونی تصمیم عاقلانه‌ای برای ایران نیست؛ چراکه ما تا اینجا هزینه سنگینی برای مقابله با تحریم های آمریکا پرداختیم و بی تردید نباید با اتخاذ چنین تصمیمی جبهه مخالفان ایران را در جهان تقویت کنیم.

او تاکید کرد: اینکه آمریکا به تعهداتش در برجام پایبند نبود و اروپا هم علی‌رغم قولهایی که داده بود در مقابل زیاده خواهی ایالات متحده نایستاد دلیل محکمی بر عضو نشدن در FATF نیست.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1333141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =