نخبگان و اندیشه‌ورزان زمینه انتخاب اصلح مردم را فراهم کنند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان گفت: انتخاب نماینده با رای مردم یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و نقش نخبگان در راه انتخاب افراد اصلح توسط مردم بسیار حائز اهمیت است و باید مردم با بصیرت و شناخت دقیق افرادی را که شایستگی لازم برای حضور در مجلس را دارند انتخاب کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، حسین خوش اقبال در جلسه هماهنگی هیات اندیشه ورزان استان کردستان با بیان این مطلب اظهار داشت: اگر قبل از انقلاب نیروی آموزش دیده و متخصص کم و جوابگوی نیاز کشور نبود ولی امروزه خوشبختانه با عنایت نظام مقدس جمهوری اسلامی در بسیاری از زمینه ها نیروهای انسانی خلاق و توانمند در عرصه توسعه کشور حضور فعالی دارند.

وی افزود: در بخش مباحث اجتماعی نیز باید با حضور و مشارکت دانشگاهیان، نخبگان، مدیران، کارشناسان گامهای مهم و تاثیرگذاری برای ارتقا شاخص ها و ایجاد امید بیشتر در جامعه برداشته شود.

خوش اقبال تصریح کرد: در حال حاضر بیش از چهل سال تجربه مدیریتی به ویژه در مباحث اجتماعی داریم و نباید به این سادگی از کاستی ها و نارسایی های موجود در مسیر توسعه از جمله توسعه اجتماعی چشم پوشی کنیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان خاطرنشان کرد: در این راستا باید با کمک هم برای رسیدن به اهداف مورد نظر تلاش خود را مضاعف کنیم و شاهد رشد شاخص های اجتماعی باشیم.

وی اذعان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی برپایه رای و نظر مردم استوار است و اگر حضور مردم کم رنگ شود باید بپذیریم که ما مسئولین به نحوی باعث دوری مردم از مشارکت در توسعه کشور هستیم و بنابراین باید با تمام توان در خدمت مردم باشیم.

خوش اقبال ادامه داد: باید فضا را برای مشارکت بیشتر نخبگان و صاحب نظران اجتماعی فراهم کنیم و مدیران باید به دقت به نظرات و دغدغه های نخبگان توجه کرده و از تخصص آنها برای تقویت زیرساخت های اجتماعی استفاده مناسبی به عمل آورند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان گفت: ما در این جلسه تخصصی اجتماعی دور هم جمع شدیم تا راهکارهای عملی و اجرایی داشته باشیم و باید به دقت برای تقویت شاخص های اجتماعی راهکارها را ارائه دهیم و از هرگونه گرایش سیاسی و جناحی برای حل مباحث اجتماعی دور کرده و راههای اصولی را برای تقویت مبانی اجتماعی در اختیار مردم قرار دهیم.

وی تاکید کرد: باید توسعه و رفع محرومیت و بیان مشکلات مردم دغدغه های همه ما باشد و ما باید زبان گویا مردم برای حل معضلات و مشکلات آنها باشیم.

خوش اقبال ابراز داشت:  ضروریست که از نظرات و اندیشه های افراد نخبه و صاحبنظر که خارج از سیستم اداری دستگاههای اجرایی هستند به نحوه شایسته برای تحقق برنامه ها و اهداف در توسعه اجتماعی استفاده کنیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان یادآوری کرد: هدف هیئت اندیشه ورزان حضور و ورود متخصصین و صاحبنظرانی است که به مسائل اجتماعی واقف و احاطه کامل داشته، به عرصه اجتماعی استان استان است و انتظار داریم که همکاری خوبی بین مدیران و این صاحبنظران صورت گیرد.

وی اظهار کرد: هدف ما رصد راههای توسعه همه جانبه استان است و این هیئت برنامه ریزی های خود را باید بومی سازی و به نحوی دنبال کند که بتوانیم  در سطح استان زمینه تقویت مباحث اجتماعی را مهیا کنیم.

خوش اقبال ادامه داد: متاسفانه به دلایل مختلف فاصله بین نخبگان و مسئولان در جامعه زیاد است و باید بپذیریم اگر امروزه با مشکلاتی مواجه هستیم که قطعا ناشی از این عدم ارتباط بین جامعه، نخبگان و مسئولان است که بایستی هرچه سریعتر برای برطرف کردن این فاصله کوشش کنیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان خطاب به مدیران و صاحبنظران استان گفت: هدف اصلی باید همراهی و مشارکت مردم باشد و در آستانه انتخابات نیز باید بپذیریم انتخابات به نوعی عرصه ظهور و حضور نخبگان و صاحبنظران و اندیشمندان جامعه است.

وی تصریح کرد: اگر راه حضور و مشارکت مردم در توسعه کشور فراهم نشود قطعا بسیاری از نارسایی ها همچنان حل نشده باقی خواهد ماند.

خوش اقبال اذعان داشت: دولت تدبیر و امید همه تلاش خود را برای جلب مشارکت و همراهی افرادی که دغدغه توسعه و رفع مشکلات مردم را داشته اند، به عمل آورده است و از همکاری آنها استقبال می کند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان در پایان گفت: باید در انتخابات افراد دارای صلاحیت و توانایی برای حضور در مجلس دقت زیاد کنیم، زیرا این افراد پس از انتخاب شدن به عنوان نماینده مردم برای صیانت از منافع و حقوق مردم باید تلاش کنند و مسلما باید نماینده کارآمدی برای مردم کردستان باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1333415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =