راه اندازی نخستین  دپارتمان صنایع غذایی درشهرکرد

ایرنا نوشت : نخستین دپارتمان صنایع غذایی چهارمحال وبختیاری در مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای خواهران این استان از روز شنبه راه‌اندازی شد.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: در این دپارتمان آموزش‌های  رشته‌های آشپزی، طباخی آبزیان، ترشی و شورخانگی، سالادسازی و اردورساز، شیرینی و کیک‌پزی بدون‌فر، شیرینی خرمایی، اصول چیدمان میز پذیرایی و آشپزی هتل را فرا می‌گیرند.

قهرمان آماره در آیین افتتاح این دپارتمان اظهار داشت: هنرآموزان پس از ثبت‌نام در پرتال آموزش فنی وحرفه‌ای به صورت رایگان آموزش می‌بینند.

به گفته وی، شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها که دوره آموزشی کوتاه مدت است، در آزمون مهارت شرکت و گواهینامه آموزش و مهارت کسب می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای چهارمحال و بختیاری، با اشاره به استقبال بانوان از دوره‌های فنی وحرفه‌ای در استان گفت:پس از ارزیابی که در هفته مهارت با برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت سفره و میوه‌آرایی و طبخ غذا انجام شد، این دپارتمان راه‌اندازی شد.

وی، توسعه رشته‌های جدید که مورد استقبال جوانان باشد را یکی از سیاست‌های آموزشی فنی وحرفه‌ای استان عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون ۱۰ تیم آموزش صنایع، ۱۰ مرکز همجوار دانشگاهی، ۳ مرکز همجوار زندان و ۱۰۰ کارگاه آموزش روستایی در استان فعال است.

آماره، به فعالیت ۱۸مرکز دولتی و ۱۷۴ آموزشگاه غیردولتی در استان در راستای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: بیشتر شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزش فنی وحرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند.

گفتنی است ، در حاشیه راه‌اندازی این دپارتمان یکی از مربیان آشپزی و سفره‌آرایی استان به مناسبت شب یلدا نحوه میوه آرایی شب یلدا رابرای حاضران به نمایش گذاشت.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۴۷ هزار نفر است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1333504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =