سند آمایش سرزمین، بستر مناسبی برای تحقق پییشرفت و توسعه کردستان است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، گفت: سند آمایش سرزمین بستر مناسبی را برای تحقق پیشرفت و توسعه استان فراهم می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، خالد جعفری در جلسه بررسی پیش نویس آمایش بخش کشاورزی استان اظهار داشت: از اهداف آمایش سرزمین  بهره برداری بهینه از امکانات در راستای بهبود وضعیت مادی و معنوی در قلمرو جغرافیایی خاص هر منطقه است.

وی گفت: در این طرح مزیت های فضای طبیعی، اجتماعی و اقتصادی، سازماندهی و نظام بخشی شده  و این کار با هدف ایجاد رابطه منطقی بین توزیع جمعیت و انجام فعالیت ها در پهنه سرزمین با توجه به ویژگی های مناطق صورت می گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اذعان کرد: از اهداف این سند ایجاد تعادل نسبی در توزیع منابع در سطح کشور و لحاظ نمودن زیرساختها و بهبود شرایط اقتصادی‌، اجتماعی و امنیتی در مناطق ‌جمعیتی و توسعه فعالیت‌های کشاورزی می باشد.

جعفری با تاکید براین امر که دقت در آمایش سرزمین برای ما بسیار با اهمیت است افزود:  لزوم به کارگیری افراد توانمند و صاحب نظر در بررسی سند آمایش استان امری ضروری و غیر قابل انکار است و مشارکت وارزیابی و نظارت بخش کشاورزی به منظور تهیه سند آمایش استان لازم می باشد.

وی افزود: دقت در آمایش استان برای ما بسیار مهم است تا برنامه ریزی درستی بر اساس فاکتورهای توسعه ای مناسب هر بخش انجام شود تا رشد و توسعه پایدار در استان محقق شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در پایان اظهار کرد: همه بخشهای سازمان و دستگاههای وابسته موظفند در این زمینه دقت و وقت لازم را گذاشته و تا حد ممکن پتانسیلهای  و اولویتهای استان در آن لحاظ شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1333539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =