اعضای باند سرقتی که کابل‌های برق را می‌دزدیدند

ایرنا نوشت: فرمانده انتظامی ساوجبلاغ گفت: سارقان کابل های برق با ۲۰ فقره سرقت در بخش چهارباغ این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ مهدی فضلی علیشاه اظهار داشت:  در پی وقوع چند فقره سرقت کابل های روشنایی و اموال ویلاهای خالی از سکنه در بخش چهارباغ  شهرستان ساوجبلاغ، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران  پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود : ماموران  با انجام اقدامات پلیسی مطلع شدند سارقان اموال سرقتی را به یکی از خریداران ضایعات دست دوم در بخش چهارباغ  می فروشند که بلافاصله وارد عمل شده و فرد مورد نظر را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

 طی بازجویی از  مالخر اموال مسروقه مشخص شد که نامبرده کابل های برق را از ۴ نفر از سارقان سابقه دار خریداری می کند.

وی خاطرنشان کرد:  در ادامه مخفیگاه همه سارقان در بخش چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ شناسایی و در ۴ عملیات جداگانه همه آن ها دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

 متهمان ابتدا منکر هرگونه سرقت کابل برق بودند اما در مواجهه با مدارک و مالخر اموال مسروقه چاره ای جز اعتراف در پیش روی خود ندیده و به ۲۰ فقره سرقت کابل های روشنایی، سیم کشی داخل ساختمان و اموال موجود در ویلا های خالی از سکنه اقرار کردند.

 متهمان با تشکیل پرونده به همراه مالخر و اموال سرقتی به مراجع قضائی معرفی و با قرار وثیقه روانه زندان شدند.

وی در بخش دیگری از دستگیری اعضای باند اغوا کننده خودروهای خارجی در فضای مجازی خبر داد و گفت:  در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری با موضوع خرید خودروهای خارجی، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

طی بررسی های اولیه کارآگاهان مشخص شد فردی در فضای مجازی پس از جلب اعتماد مالباخته خود را کارمند یکی از دستگاه های دولتی معرفی کرده و برای خرید خودروهای خارجی در کمترین زمان و بدون پرداخت هزینه گمرک از مالباخته مبالغی را اخاذی کرده است.

وی افزود: یکی از کلاهبرداران  شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیرشد که  در ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری بود اما در مواجهه با مستندات و مالباخته به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ۴ فقره کلاهبرداری با همدستی ۳ نفر دیگر اقرار کرد.

میزان کلاهبرداری این باند حرفه ای ۹۵۰ میلیون بوده که متهمان به همراه پرونده تشکیل شده تحویل مراجع قضایی شدند.

۲۳۵۲۳۵
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1334743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =