بورس، ضد ضربه در برابر خبرهای تحریمی / رشد 6 هزار واحدی شاخص کل

خراسان نوشت: شاخص کل بورس تهران که هفته قبل را با حدود 30 هزار واحد افت پشت سر گذاشته بود، با کاهش سطح تنش های منطقه ای، از صبح دیروز با موج قابل توجه خرید مواجه شد.

 در نتیجه شاخص کل بورس، 6 هزار واحد رشد کرد و به 359 هزار و 807 واحد رسید. شاخص کل هموزن هم مثل شاخص کل حدود 1.7 درصد افت کرد. بعد از عقب نشینی ترامپ از مقابله با ایران در سخنرانی چهارشنبه شب گذشته، روند بسیاری از بازارهای جهانی معکوس شد. طلا و نفت سقوط کرد و بورس های جهانی در روزهای پنج شنبه و جمعه با رشد مواجه شد. همان طور که انتظار می رفت آغاز کار بازار سرمایه کشور نیز با فشار شدید خرید مواجه بود. جایی که تمام سهم های بورس و فرابورس در حداکثر قیمت مجاز روزانه معامله شدند. البته دامنه نوسان قیمت در معاملات دیروز هم مثل چهارشنبه 2 درصد بود که مانع از رشد بیشتر شاخص کل شد. طبق اعلام سازمان بورس، از امروز یک شنبه دامنه نوسان مجدد 5 درصد خواهد بود.
نکته جالب بی اعتنایی مطلق بازار به تحریم های جدید آمریکاست. آمریکا روز جمعه علاوه بر برخی اشخاص، 17 شرکت تولیدکننده مواد معدنی و فلزی را هم مجدد تحریم کرده بود. اما شرکت های نماد شرکت های تحریم شده هم مثل سایر نمادها با قدرت خریداری شد و حداکثر رشد مجاز روزانه را ثبت کرد. شرکت هایی مثل ملی مس، آلومینیم ایران، فولاد خوزستان، فولاد کاوه، فولاد خراسان، معدنی چادرملو و ... با وجود قرار گرفتن در فهرست تحریم های جدید آمریکا دیروز قویا خریداری شدند. گفتنی است آمریکا مردادماه گذشته کل بخش فولاد و فلزات کشور را تحریم کرده بود و شرکت ها با وجود تحریم ها، توانسته بودند میزان تولید و فروش خود را حفظ کنند. اکنون نیز اهالی بازار می دانند که این تحریم های جدید صوری است و تاثیر واقعی ندارد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1335306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =