حشمتیان: در انتخابات ۹۶ گفتند صداوسیما فقط ۶ صندلی برای مناظره مشخص کرده و بقیه ردصلاحیت می شوند /مجلس یازدهم قطعاً سه قطبی خواهد بود

نایب رییس خانه احزاب ایران گفت: اجازه نخواهیم داد که مجلس یک قطبی و در اختیار جریان خاصی قرار گیرد. معتقدیم مجلس یازدهم مجلسی قوی و سه قطبی خواهد بود.

قدرتعلی حشمتیان نماینده احزاب ملی در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و نایب رییس‌خانه احزاب ایران در سومین کنگره حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی گفت: ابتدا میلاد حضرت مسیح را تبریک عرض می‌کنم و به برگزارکننده این کنگره خسته نباشید می‌گویم، آنچه در اینجا حائز اهمیت است دوستانی که قبل از بنده صحبت کردند همه کاندیدای مجلس هستند. اما بنده کاندیدا نیستم و دردهای جامعه را می‌گویم.

اهم اظهارات وی را به نقل از ایلنا بخوانید؛

*بنده یکبار در دوران رژیم ستمشاهی از مرگ نجات یافتم و یکبار هم در دوران دفاع مقدس تا مرز شهادت پیش رفته ‌م لذا دردهای جامعه را در چهل سال گذشته لمس کرده و باید عرض کنم در قانون اساسی ما وظایف مردم و مسئولان کامل مشخص است، قانون اساسی ما مردم را ولی نعمت می‌داند و صاحب اختیار، مردم هستند.

*مردم، رییس‌جمهور، نمایندگان، شوراها و حتی از طریق خبرگان رهبری، مقام معظم رهبری را انتخاب می‌کنند. در اوایل انقلاب همسن و سال‌های بنده، با هم به رهبری امام عزیزمان انقلاب کردیم. جمعیت کشور حدود ۳۵ الی۳۶ میلیون نفر بود و الان حدود ۸۵  میلیون نفر هستیم که اگر در هر سال حدود ۵۰۰ هزار نفر از انقلابیون و جمعیت اوایل انقلاب از بین ما کوچ و دارفانی را وداع کرده باشند طبیعی است که در چهل سال گذشته حدود ۲۰ میلیون نفر به رحمت خدا رفته‌اند و ما مانده‌ایم (حدود ۱۵ میلیون از جمعیت زمان پیروزی انقلاب) که باید پاسخگوی ۷۰ میلیون جمعیت جوان بعد از انقلاب باشیم.

* من از شورای محترم نگهبان تقاضا می‌کنم که قدری از سختگیری‌ها را کم رنگ کنند تا عده بیشتری برای رقابت در صحنه بمانند و مانند زمان انتخابات ریاست جمهوری گذشته نشود که بنده بعنوان ریاست وقت خانه احزاب ایران با اصرار ۳۸ حزب و تشکل سیاسی و جمع کثیری از مردم زاگرس‌نشین برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردم که متاسفانه چند روز مانده به روز انتخابات با من تماس گرفتند و گفتند صدا و سیما فقط شش صندلی برای مناظره مشخص کرده است. بقیه یا رد صلاحیت می‌شوند و یا باید انصراف دهند. کجای این  برخوردها می‌شود انتخابات آزاد و خواست آحاد مردم؟!

*درحال حاضر جمعاً ۱۱۶ حزب (۸۲ حزب ملی و۳۴ حزب استانی) و ۸ جبهه مجوز قانونی را از کمیسیون ماده ۱۰  احزاب دارند و جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران با تمام قدرت در انتخابات پیشرو فعالیت خواهد کرد و اجازه نخواهیم داد که مجلس یک قطبی و در اختیار جریان خاصی قرار گیرد. معتقدیم مجلس یازدهم مجلسی قوی و سه قطبی خواهد بود.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1335570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =