کشف عجیب محققان آمریکایی؛ برای درمان فشار خون نمک مصرف کنید!

تسنیم نوشت: پزشکان دانشگاه "USC" آمریکا در نتایج تحقیقات جدید علمی خود متوجه شده‌اند که "پتاسیم" موجود در "نمک‌ طبیعی" و مواد خوراکی، خطر ابتلاء به فشار خون را کاهش می‌دهد!

تاکنون بارها در مورد مضررات خوردن نمک و اثرات آن بر بالا رفتن فشار خون شنیده‌اید؛ بسیاری از پزشکان هنوز هم در تمام نسخه‌های خود، بیماران را از خوردن نمک منع می‌کنند.

 بسیاری از پزشکان کشورمان هنوز هم مدعی هستند که مصرف نمک حتی در مقدار کم، سلامتی ما را به خطر می‌اندازد و ممکن است منجر به بیماریهای مختلف از جمله فشار خون بالا و بیماریهای قلبی ــ عروقی شود!

اما نتایج تحقیقات جدید پزشکان آمریکا خلاف این مطلب را اثبات می‌کند!

پزشکان دانشگاه "USC" کالیفرنیا در گزارش جدید خود توضیح می‌دهند که "پتاسیم" موجود در "نمک‌ طعام طبیعی" و مواد خوراکی، خطر ابتلاء به فشار خون را کاهش می‌دهد همچنین پتاسیم موجود در نمک و مواد حاوی این یون به دفع سریع سدیم اضافی در بدن و کاهش سطح فشار خون کمک می‌کند.

  بر اساس این گزارش، "پتاسیم" یک ماده معدنی کلیدی است که بدن برای عملکرد صحیح به آن تکیه می‌کند؛ پتاسیم موجود در نمک طبیعی با متعادل کردن تاثیرات منفی سدیم، از افزایش فشار خون در رگ‌ها جلوگیری می‌کند. 

کلیه‌ها در بدن انسان با کنترل میزان مایعات ذخیره شده در بدن به تعادل فشار خون کمک می‌کنند؛ هرچه مایعات ذخیره شده بیشتر باشد، فشار خون بیشتر می‌شود بنابراین کلیه‌ها با غربال کردن خون و مکیدن مایعات اضافی، آنها را به صورت ادرار از بدن خارج می کنند که این عمل فشار خون را کاهش می‌دهد. 

در این فرایند از "تعادل ظریف سدیم و پتاسیم" استفاده می‌شود تا آب از روی دیواره سلول‌ها و از جریان خون در داخل رگها جمع‌آوری شود؛ در انتها، مایعات و سدیم اضافی به مثانه منتقل شده و با ادرار دفع می‌شوند. 

بیشتر مراکز انباشت سدیم و پتاسیم و تاثیر آنها بر کلیه‌ها، رگهای خونی و قلب است؛ پتاسیم موجود در نمک طبیعی از مضررات سدیم جلوگیری کرده و از گرفتگی و فشار در رگهای خونی جلوگیری می‌کند همچنین به بهبود کارایی قلب و انقباض آن کمک کرده و ضربان قلب را تنظیم می‌کند. 

به گفته‌ پزشکان دانشگاه "USC" افزایش پتاسیم در بدن از طریق مصرف مواد غذایی مانند نمک طبیعی، به افرادی که فشار خون بالای ۱۲ دارند توصیه می‌شود؛ میزان مصرف پتاسیم توصیه شده برای یک بزرگسال متوسط ۴۷۰۰ میلی‌گرم در روز است. 

بنابر نتایج این تحقیقات، نمکهای فراوری شده که از یون پتاسیم بی‌بهره باشد باعث افزایش سدیم موجود در بدن و بالا رفتن فشار خون می‌شود.

نمک طبیعی ,

متاسفانه در حال حاضر با وجود نتایج تحقیقات جدید علمی درباره تاثیرات پتاسیم بر فشار خون، بسیاری از پزشکان کشورمان همچنان به جای توصیه به استفاده از منابع خوراکی طبیعی حاوی پتاسیم برای کنترل فشار خون، صرفاً انواع داروهای شیمیایی پرعارضه مانند "لوزارتان" را برای بیماران خود تجویز می‌کنند!

پزشکان آمریکایی در نتایج تحقیقات خود توضیح می‌دهند که بهترین راه برای افزایش پتاسیم در بدن استفاده از مواد غذایی طبیعی حاوی پتاسیم است؛ آنها با نهی استفاده از قرص‌های شیمیایی به استفاده از مواد طبیعی مانند نمک طعام طبیعی، موز، آواکادو، خربزه، زردآلو، سبزی‌های پهن برگ، قارچ، پرتقال و غیره توصیه می‌کنند. 

نمک طبیعی ,

دیدگاه پزشکی ارتدوکس در مورد نمک مبتنی بر یک فرضیه بوده که متاسفانه این فرضیه فاقد مبنای علمی همچنان در جامعه پزشکی کشورمان حاکم است که بر اساس آن خوردن مقادیر زیاد نمک منجر به فشار خون بالا می‌شود!

این گفته که نمک باعث افزایش فشار خون می‌شود بیش از ۱۰۰ سال پیش توسط یک دانشمندان فرانسوی "Ambard" و "Beauchard" بیان شد؛ آنها یافته‌های خود را بر اساس مطالعات فقط ۶ بیمار انجام دادند! اما شواهد موجود در ادبیات پزشکی حاکی از آن است که فشار خون تقریباً ۸۰ درصد از افراد مبتلا به فشار خون، ارتباطی با میزان مصرف نمک طعام طبیعی ندارد!

بین مبتلایان به فشار خون بالا، سه‌چهارم افراد به نمک حساس نیستند؛ حتی بین نیمی از افرادی که فشار خون بالا دارند، اثرات سوئی از مصرف زیاد نمک دیده نمی‌شود.

۴۷۲۳۷
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1335661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    34 61
    عجب.... روحانی بنده خدایی چند وقت پیش در تلویزیون همین مطلب را بیان کرد که از دیدگاه اسلام نمک برای درمان فشارخون خوبه ولی خیلی شدید در فضای مجازی مورد هجمه واقع شد.....
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
      6 2
      در متن آمده که " خطر ابتلاء به فشار خون را کاهش می‌دهد " در تیتر نوشتید درمان فشار خون. این دو تا خیلی باهم فرق دارن. تیتر را اصلاح کنین
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    38 12
    طب سنتی ما خیلی وقته تاکید میکنه.ولی نمک دریایی نه اینا که مصرف میکنیم
  • حاج کاطم IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    20 60
    طب اسلامی ۱۴۰۰ سال پیش اینو گفته .اینا تازه بهش رسیدن ؟ اینم از رو طب اسلامی کپی پیست کردن.البته اشکال نداره چون اونا گفتن الان مردم عمل میکنند
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
      55 8
      ما چیزی بنام طب اسلامی نداریم. ایت اله جوادی املی هم تاکید کردن 90درصد منابع اثبات نشده.ولی طب سنتی سنگ نمک خاصی را توصیه کرده
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
      12 10
      طب سنتی که به اشتباه بهش طب اسلامی میگن اگه راست میگه بره ایدز و سرطان رو درمان کنه اینکه هر مقاله ای بیاد بیرون اینا مصادره به مطلوب کنند که خیلی راحته
  • DE ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    74 10
    در تمام کتب مرجع پزشکی، مصرف نمک زیاد در فشارخون بالا توصیه نمیشه. برای این خبرتون لینک خبر و مقاله رو بزارید تا بررسی کنیم. در ضمن به فرض اینکه این مقاله معتبر هم باشه باید صدها مقاله دیگه در این زمینه رو هم در نظر گرفت. هیچگاه یک مقاله به تنهایی نمیتونه دلیلی برای صادر کردن یک دستور پزشکی باشه. در انتشار مقالات پزشکی احتیاط کنید چون ممکنه جان و سلامت عده ای به خطر بیفته. تازه اگر میخواید مقاله منتشر کنید، نیازی به تفسیر شما نداره. خود متن مقاله رو منتشر کنید. دیگه چکار دارید به تفسیر که میگید علی رغم این مقاله پزشکان در ایران همچنان مصرف نمک رو به غلط منع میکن و چه و چه.
    • رضا IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
      5 7
      سلام چقدر زود قضاوت میکنید این سایت صرفا نتایج تحقیقات جدید رو منتشر کرده نیاز نیست بزنیدش که..خب تحقیقات جدید این نتیجه رو گرفته و عقبه ی عامل فشار خون بودن نمک به همون 100 سال قبل و اون تست ضعیف برمیگرده..با این حال من ادرس سایت دانشگاه هاروارد با ادرس مربوط به این مقاله رو پیدا کردم ولی میخاین داخلش دانلود کنید باید عضو باشین حتما https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/potassium_and_sodium_out_of_balance
  • سید مصطفی IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    40 6
    متاسفانه خبرآنلاین مثل مجلات زرد عمل می کند و بدون کسب نظر از پزشکان متخصص مطلبی می نویسد که فهمش حتی برای نویسنده مطلب هم ثقیل است. این مطلب که پتاسیم موجود در نمک طعام به تنظیم فشار خون کمک می کند، یافته جدیدی نیست و حداقل از سال 2000 به این طرف تحقیقات متعدد این موضوع را ثابت کرده‌ است. منتهی آنچه به تنظیم فشار خون کمک می‌کند، فقط پتاسیم است نه کلیت نمک طعام. در نتیجه باز هم نمک طعام فشار خون را بالا می برد (امتحانش برای افراد مبتلا به فشار خون مجانی است)، حتی اگر محتوای پتاسیم مناسبی داشته باشد. پتاسیم را باید از منابع غذایی دیگر تأمین کرد. اگر با خواندن این مطلب و گمراهی یک فرد مبتلا به فشار خون (و مصرف نمک)، آن فرد دچار عارضه ای جدی بشود و یا بمیرد، خبرآنلاین مسئول است ...
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
      7 21
      ببخشید کجای کارید ؟؟ مثل مجلات زرد ؟؟؟ اینکه دیگه اصل و اول زردهاست .
  • سید مصطفی IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    24 18
    متاسفانه خبرآنلاین مثل مجلات زرد عمل می کند و بدون کسب نظر از پزشکان متخصص مطلبی می نویسد که فهمش حتی برای نویسنده مطلب هم ثقیل است. این مطلب که پتاسیم موجود در نمک طعام به تنظیم فشار خون کمک می کند، یافته جدیدی نیست و حداقل از سال 2000 به این طرف تحقیقات متعدد این موضوع را ثابت کرده‌ است. منتهی آنچه به تنظیم فشار خون کمک می‌کند، فقط پتاسیم است نه کلیت نمک طعام. در نتیجه باز هم نمک طعام فشار خون را بالا می برد (امتحانش برای افراد مبتلا به فشار خون بالا مجانی است)، حتی اگر محتوای پتاسیم مناسبی داشته باشد. پتاسیم را باید از منابع غذایی دیگر تأمین کرد. اگر با خواندن این مطلب و گمراهی یک فرد مبتلا به فشار خون بالا، (با مصرف نمک) آن فرد دچار عارضه ای جدی بشود و یا بمیرد، خبرآنلاین مسئول است ...
  • نمری AE ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    9 4
    این تحقیق ناقصه نمک برافشارخون سرد داروی خوبیه اما برافشارخون گرم مهلکه تجربه 26سال کارتحقیقاتی طب سنتی دارم لطفا این مطلب رو انتشار بدین تا بیماران به مشکل نخورن طب ایرانی ازقدیم الایام نمک دریارو برا درمان فشارخون سرد تجویزکرده
  • محمود IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    29 3
    در سال 1366 که بنده دانشجو بودم،تاثیر مثبت نمک پتاسیم بر فشار خون در مبحث فیزیولوژی آورده شده بود،چطور شما الان ادعا میکنید کشف جدیدی صورت گرفته،لطفا قبل از نگارش مطالب علمی از کارشناسان مربوطه استعلام نمایید.ممنون
  • علی IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    25 8
    هر بی سوادی با یه مقاله نصفه نیمه بد ترجمه شده کج فهمیده شده، به خودش اجازه میده در مورد مسائل پزشکی اظهار نظر کنه و حتی پزشکان کشور رو زیر سوال ببره و بدتر از همه اینکه با درج این مطالب جامعه رو گمراه میکنن.
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
      33 5
      مگر غیر از این است که پزشکان ایران با آن سواد سطحی شان بدون خواندن همین نصفه مقاله چشم بسته حکم کلی می دهند؟
    • ناشناس IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
      9 1
      لابد شما دکترای ایرانی خیلی حالیتونه.با آمپول و ددروی اشتباهی مریض بچاره رو میفرسین سرد خونه.فقط خون مردم رو میمکین
  • یگ پژوهشگر IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    11 1
    لطفا با دقت بخوانید: در مطلب بالا درج شده است: پتاسیم موجود در نمک طبیعی با متعادل کردن تاثیرات منفی سدیم، از افزایش فشار خون در رگ‌ها جلوگیری می‌کند. فرمول نمک Nacel هست یعنی سدیم بعلاوه کلر حال پتاسیم کجا داره خدا میدونه هر چند بعضی از نمک ها افزودنی ها به نام "ید" دارند تا مانع بیماری گواتر بعلت کمبود "ید" بشه. و اما چند نکته: 1- اون چیزی که باعث افزایش فشار خون میشه قطعا سدیم هست که جز اصلی نمگ هست. 2- اگر هم پتاسیم منجر به تعادل رسیدن فشار خون بشه میشه از میوه ها تامینش کرد مثل موز، پرتقال، طالبی، زردآلو، گریپ فروت. پی نوشت: 1- مشکل اصلی جامعه ما علم بالای افراد جامعه که از طریق شبکه ها و سایت های مجازی غیر آکادمیک بدست میاد. 2- اینم از معدود موقع هایی هست که چیز های که توی مدرسه خوندیم بدردمون میخوره...... شیمی کجایی زندگیمون بدرد میخوره که باید یخونیم..... این یک مورد.
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
      5 1
      لطفا کمی دقیق باشید. نمک طعام متعارف شامل انواع نمک‌های مختلف از جمله ترکیبات پتاسیم است. NaCl یا نمک با خلوص آزمایشگاهی که مصرف خوراکی ندارد.
    • رضا IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
      2 1
      دوست عزیز فرمول نمک nacl نیست..فرمول نمک فراوری شده یا تصفیه شده nacl هست ولی نمکی که هیچ فرآوری ای روش نشده یعنی نمک تصفیه..ترکیبی از سدیم پتاسیم منیزیم و سایر مواد هست
  • سیاوش GB ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    15 2
    گفته شده پتاسیم ولی نمک طعام که ما میخوریم کلریدسدیم هست که سدین در افزایش فشار خون نقش مثبت داره
  • سهیلا IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    1 12
    برام خیلی جالب بود ممنون
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    7 1
    لطفا منابع خبر را ذکر کنید. بنده هیچ خبر جدیدی از یواس‌سی در این مورد پیدا نکردم.
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    2 1
    "نمک‌ طبیعی"
  • AE ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    6 8
    ایراد رو از وزارت بهداشت خودتون بگیرین که انقدر با طب سنتی مقابله میکنه و حاضرهرسلامت مردمو قربانی کنه. میگن نمک دریا آلوده به سموم خطرناک جیوه و آرسنیک و فلانه! خب کار نداره! شرکتهای جمع آوری وبسته بندی نمک دریا رو موظف به حذف این آلودگی ها کنید. فوقش نمک دریای ید دار هم تو بازار عرضه کنید و تموم کنین این دعوای مسخره نمک یددار و طبیعی رو
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
      0 0
      تو هم این وسط کاسبی نکن
  • یک فیزیولوژیست GB ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    1 2
    اینقدر پتاسیم پتاسیم نکنید. پتاسیم باعث ترشح آلدوسترون میشه که آلدوسترون باعث احتباس آب و نمک در رگها میشه. معمولا این داروهای فشار خون هم بعد از یک مدت به علت عمل جبرانی خود بدن کارکردشون رو از دست میدن. آدمیزاد تخم مرگه خودشو برای آخرت آماده کنه بهتر از اینه که هی دنبال یک روز بیشتر زنده موندن باشه. حسم میگه خبر آنلاین این کامنت منو تایید نمی کنه.
  • حسین IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    2 0
    نمک دریا و سنک نمک به هیچ عنوان فشار خون را بالا نمی‌برد، این نمکی که توی بازار هستش به علت شستشو تو کارخانه پتاسیم ازش گرفته میشه و به همین علت باعث افزایش فشار خون می‌شود،
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    1 0
    البته نمک طبیعی ، نه تصویه شده . کنمک معدن و دریا و صد البته غیر تقلبی
  • بی نام IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    1 0
    واقعا متاسفم برای خبرگزاری تسنیم.ولی عجیبتر از اون شما خبر آنلاین هستی.این چه دروغ هایی هست رفتین از تسنیم آوردین.تسنیم حتی به مجله دسترسی نداشته دو خط خونده و بعد یه مشت سرچ الکی تو اینترنت کرده و از قول محققان دانشگاه کالیفرنیا نوشته! بله پتاسیم فشار خون را پایین میبره ولی منبع غنی پتاسیم میوه جات و مغزها مثل بادام هستند. مقدار پتاسیم نمک طبیعی نمیتونه تنها تامین کننده پتاسیم بدن باشه.یه خبر میزنین باعث مرگ و بیماری ملت میشین.حذف کنین این مطلب را.
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    2 1
    می خواهید با یه مقاله نا معتبر جون مردم به خطر بندازید ی کم نمک بخورید بلافاصله فشار بالا میره خون در رگ مثل اسفنج میشه مثل اینکه مقاله میگه برف سفید نیست