درخواست قیس خزعلی برای محاکمه برهم صالح

ایسنا نوشت: دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در واکنش به اعلام آمادگی رئیس جمهوری این کشور برای استعفا، از فراکسیون‌های سیاسی خواست، رئیس جمهوری را به اتهام خیانت به قانون اساسی به دادگاه قانون اساسی تحویل دهند.

 قیس خزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در گفت‌وگویی که شبکه تلویزیونی "العهد" آن را پخش کرد، گفت: برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور یا باید استعفا کند یا به وظیفه خود براساس قانون اساسی عمل کرده و فراکسیون اکثریت را مکلف به تعیین نخست وزیر جدید کند.

وی گفت: در صورت برقراری امنیت با برگزاری انتخابات در سریع‌ترین زمان ممکن موافق هستیم.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق افزود: اظهارات رئیس جمهوری در مورد آمادگی برای استعفا حیله و فریب است زیرا کشور با نیت‌ها اداره نمی‌شود و کسانی عامدانه به دنبال بقای کشور بدون وجود دولتی با اختیارات کامل و فرمانده کل نیروهای مسلح هستند.

خزعلی با بیان اینکه این وظیفه رئیس جمهوری نیست که نظر معترضان را بیان کند زیرا تظاهرکنندگان او را به این امر مکلف نکرده‌اند، گفت، قانون اساسی عراق نقشه راهی برای مأمور کردن نامزد نخست وزیری ترسیم کرده و پارلمان نیز موظف است به او رأی اعتماد بدهد. اینکه رئیس جمهوری نامزد فراکسیون اکثریت را برای سمت نخست وزیری کشور مامور نکرده عراق را وارد هرج و مرج کرده و تهدیدی بر اتحاد کشور است.

وی اعلام کرد، برخی به دنبال ایجاد فتنه میان سرایا السلام، شاخه نظامی جریان صدر عراق و نیروهای عصائب اهل الحق هستند.

خزعلی همچنین در ادامه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اذعان کرده که در خصوص تظاهرات عراق با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هماهنگی کرده و پایگاه‌های حشد شعبی را هدف گرفته، گفت، مقابله با دشمن صهیونیستی به تعویق افتاده است اما زمان آن فرا خواهد رسید.

خزعلی گفت، واشنگتن صالح را وادار کرده با مداخله و اجرای دستورکارهای خارجی نقش برت مک‌گورک، نماینده ویژه سابق رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش را ایفا کند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1335957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =