افزایش ۲۲ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از رشد ۲۲ درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار در ۹ ماهه گذشته خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، علی رحمتی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه در مدت یاد شده ۳۳۵ هزار و ۴۴۵ تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است افزود:این میزان کالا توسط بیش از ۱۵ هزار دستگاه ناوگان به کشور های جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده است.

وی عمده کالاهای صادراتی را کاشی، شیشه، پروفیل، نمک، سنگ ساختمانی وقیر عنوان کرد واظهار داشت:از این میزان صادرات ۳۰۰ هزار و ۶۱۷ تن کالا توسط ۱۳ هزار و ۶۵۱ دستگاه کامیون ایرانی و ۳۴ هزار و ۸۲۸ تن کالا نیز توسط هزار و ۴۹۹ دستگاه کامیون گرجی از مرز خارج شده است.

رحمتی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه گذشته ۱۱۵ هزار و ۴۰۰ تن کالا توسط ۴ هزار و ۷۹۸ دستگاه ناوگان از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده است تصریح کرد:از این میزان ۲ درصد توسط کامیون ایرانی، ۹۵ درصد توسط کامیون کامیون آذری و۳ درصد نیز توسط کامیون ترکی از این پایانه ترانزیت شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل عمده کالاهای ترانزیت شده از پایانه مرزی را گچ، نئوپان، نمک، آب معدنی وسیمان برشمرد و گفت:در ترانزیت خروجی نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۹۷ هزار و ۳۸۰ تن بودامسال ۱۹درصد رشد را شاهد هستیم.

وی پایانه مرزی بیله سوار را جزوه ۵ پایانه برتر کشور وتاثیر گذار در اقتصاد و فرهنگ منطقه عنوان کرد و افزود:به همت تلاشگران پایانه مرزی بیله سوار وضعیت حمل ونقل وصادرات کالا کاملا عادی و روان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1335972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =