خلاصه این است که هنوز برای همه متهمان پرونده کیفرخواست صادر نشده است. ولی برای اشخاصی که در معرض اتهام قرار دارند چون کیفرخواست صادره به ماده 4 قانون تشدید مجازات متخلصین و کلاهبرداران اشاره دارد و در این پیش بینی شده افراد کلاهبردار و اختلاس کننده اگر به صورت باندی عمل کنند، از 15 سال تا ابد زندان می شوند، این پرونده به دادگاه کیفری استان رفته است

امیدسلیمی بنی: دادستان کل کشور در نشست نهم خود با خبرنگاران در پاسخ به خبر آنلاین که درباره متهم دانه درشت پرونده فساد مالی در خیابان فاطمی موسوم به (م.ر.ر) با اشاره به متهمان متعدد پرونده بیمه اظهار داشت: هنوز متهمان پرونده بیمه، به طور کامل به دادسرا احضار نشده اند و طبعا به دادگاه نیز نرفته اند.
اژه ای در توضیح این موضوع اظهار داشت: "ما در اصطلاحات حقوقی، در مبحث متهمان، مباشر، شریک و علت تسبیب داریم، گاهی اوقات پرونده، از جمله همین پرونده اختلاس در شرکت بیمه ایران، متهمین متعدد پیدا می کند. در این حال می توان دو کار کرد، همه این متهمان را می توان معطل کرد تا رسیدگی نهایی دادسرا درباره همه انجام شود و برای همه کیفرخواست در یک زمان صادر شود، راه دیگر این است که پرونده و جرایم تفکیک شود و ممکن پرونده به دو نفر منتسب به عنوان مباشر یا شریک منتسب شود، در این حال، می توان افرادی را که در کیفرخواست برایشان صادر شده به دادگاه معرفی کرد تا به جرایمشان رسیدگی شود و در خصوص همان افراد ممکن است اتهام دیگری مفتوح باشد.
سخنگوی قضائیه بدون نام بردن از معاون اول رئیس جمهور افزود: "پرونده بیمه ایران هنوز به طور کامل تکمیل نشده و این پرونده متهم دیگری هم دارد. برای 54 متهمی که پرونده شان تکمیل شده بود، کیفرخواست صادر شد و هنوز پرونده افرادی که تکمیل نشده در دادسرا وجود دارد. بسته به دفعاعیات وکلا و متهمان دادگاه رسیدگی خود را ادامه خواهد داد."
وی در بخش دیگری از پاسخ به این سئوال گفت: "خلاصه این است که هنوز برای همه متهمان پرونده کیفرخواست صادر نشده است. ولی برای اشخاصی که در معرض اتهام قرار دارند چون کیفرخواست صادره به ماده 4 قانون تشدید مجازات متخلصین و کلاهبرداران اشاره دارد و در این پیش بینی شده افراد کلاهبردار و اختلاس کننده اگر به صورت باندی عمل کنند، از 15 سال تا ابد زندان می شوند، این پرونده به دادگاه کیفری استان رفته است."
وی ادامه داد: "در ذیل این ماده آمده که اگر جرم متهم در حد مفسد فی الارض باشد، به مجازات این جرم محکوم خواهد شد و اگر در این حد نباشد، به کمتر محکوم می شوند یعنی از 15 سال تا ابد به حبس محکوم می شوند."
133/42

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 133609

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =