توصیه‌هایی برای خواب خوب در دوران یائسگی

ایسنا نوشت: کارشناسان سلامت تاکید کردند که مصرف برخی مواد غذایی به بهبود کیفیت خواب در زنان یائسه کمک می‌کند.

در مطالعه‌ای که روی ۷۷ هزار و ۸۶۰ زن یائسه انجام گرفت، مشخص شد مصرف برخی مواد غذایی که شاخص گلوکز پایینی دارند با کاهش مشکل بی‌خوابی مرتبط است.

خوراکی‌هایی با میزان شاخص گلوکز پایین به طور مثال سبزجات، خشکبار و نان‌های سبوس‌دار دارای کربوهیدرات‌هایی هستند که به آرامی جذب شده و در نتیجه میزان گلوکز خون به کندی افزایش پیدا می‌کند.

در این مطالعه که نتایج آن در مجله آمریکایی "مراقبت‌های تغذیه‌ای" منتشر شد شرکت‌ کنندگان به پرسشنامه‌هایی در مورد نوع غذای مصرفی و تعداد دفعات آن پاسخ دادند. همچنین میزان بی‌خوابی در این افراد در زمان شروع مطالعه و سه سال بعد مورد بررسی قرار گرفت.

متخصصان در بررسی‌ انجام شده دریافتند افرادی که رژیم غذایی‌شان حاوی میزان گلوکز بالایی بود در مقایسه با سایر زنان ۱۱ درصد بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات خواب و بی‌خوابی بودند.

به گزارش نیویورک تایمز، همچنین متخصصان تاکید کردند در این مطالعه تنها رابطه میان رژیم‌های غذایی با میزان شاخص گلوکز پایین و رفع مشکل بی‌خوابی در دوران یائسگی نشان داده شد و نمی‌توان رابطه علت معلولی میان آن دو را تایید کرد.

۴۷۲۱۲

کد خبر 1336421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =