«آقای هاشمی به زودی مواضع بیشتری در قبال فتنه گران اتخاذ خواهد کرد.»

جمله بالا خلاصه اظهارات اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه اسلامی است که در یکی دو روز اخیر به حمایت از هاشمی رفسنجانی پرداخته است. گفت وگوی بادامچیان با خبرآنلاین مقدمه انتشار خبری بود که از دیدار اسدالله بادامچیان، حسن غفوری فرد، محمدنبی حبیبی و ابوالفضل توکلی بینا در هفته گذشته با هاشمی رفسنجانی خبر می داد. دیداری که هدف اول آن، «انتقال برخی انتقادات مطرح در میان جبهه اصولگرایی» نسبت به رویکردها و عملکردهای هاشمی رفسنجانی در دوران حوادث بعد از انتخابات بوده است.

دستور هاشمی، قلم خاتمی
بادامچیان که در گفت وگو با خبرآنلاین از برخی نیروهای سیاسی انتقاد کرده بود و درباره برخی انتقادات درباره اینکه گفته می شود هاشمی درباره حوادث 25 بهمن «ضعیف» موضع گیری کرده، گفته بود «آقای هاشمی در بیاینه مجلس خبرگان که آقای سید احمد خاتمی آن را نوشتند، موضع گیری خود را کرده است چراکه بیانه اعضای خبرگان با امضای آقای هاشمی نهایی است و در موضع گیری شخص اش نیز ایشان هرگونه کار خلاف قانون را حرام دانست و اعلام کرد موضع من در این زمینه همان است که در بیاینه خبرگان بیان کردم.»

اظهاراتی که هاشمی در دیدار اخیرش آنها را این گونه بیان کرده است که «موضع من در برابر جریان فتنه همان است که در بیانیه هیات رئیسه مجلس خبرگان آمد. من برای اینکه هیچ حرف و حدیثی نباشد به آقای سید احمد خاتمی گفتم بیانیه ای تنظیم کن و من هم بدون کمترین ایرادی آن را امضا کردم. موضع صریح و شفاف من محکومیت صد در صد فتنه است.»

تشکر از اقلیت مجلس
بادامچیان که می گفت یک عده در مملکت هستند که وقتی هم که آقای ناطق درباره حوادث25 بهمن موضع گیری می کند به جای اینکه از او تشکر کنند می گویند چرا دیر موضع گیری کرده ای،تاکید کرد:حال چگونه است که ما در مجلس از موضع اقلیت حمایت می کنیم و اما از آقای هاشمی تشکر نکنیم؟!

واکنش به واکنش
انتخابات هیات رئیسه مجلس خبرگان و برخی اخبار درباره انصراف آیت الله مهدوی کنی اگر چه با تکذیب حجت الاسلام میر لوحی داماد و مسئول دفتر آیت الله مهدوی کنی مواجه شد، اما واکنش محمد هاشمی مسئول دفتر رئیس مجمع تشخیص را برانگیخت. تا جایی که روز دوشنبه دفتر  ریاست مجمع تشخیص در نمابری به رسانه ها اعلام کرد که «در پی درج خبر کذبی در تاریخ 8/12/89 تحت عنوان «دو پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به آیت الله مهدوی کنی درباره ریاست خبرگان» ضمن تکذیب آن به اطلاع می رساند:درج اخباری به نقل از منابع آگاه، به گفته یکی از ائمه جمعه موقت تهران یا به نقل از یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری از جمله شیوه های منسوخ شده ای است که برخی رسانه ها با هدف قابل باور کردن شایعات خود ساخته و در جهت تشویش افکار عمومی به کار می برند.»

اما این تنها واکنش به این خبرها نبود، حسن روحانی عضو مجلس خبرگان رهبری هم روز گذشته در حاشیه مراسم ختم داماد حضرت امام(ره)خبر نامه برخی اعضای مجلس خبرگان ‌به آیت‌الله مهدوی کنی برای کاندیداتوری ریاست خبرگان را «دروغ و شایعاتی» خواند که اساسی ندارد.

 پیش بینی از اینکه تغییری در هیات رئیسه  مجلس خبرگان ایجاد نمی شود موضوعی بود که حسن روحانی درباره آن به خبرنگاران گفت: «هنوز نمی‌دانیم چه کسانی برای هیات رییسه خبرگان کاندیدا هستند.ممکن است در ترکیب هیات رییسه خبرگان تغییر جزئی حادث شود؛ اما من فکر نمی‌کنم که تغییر عمده‌ای در هیات رییسه مجلس خبرگان رخ دهد.»

پاسخ هاشمی به حذفش از خبرگان
 همه این واکنش ها در دیدار هفته قبل چهار عضو جبهه پیروان با هاشمی با وی در میان گذاشته شده است و یکی از اعضای جبهه پیروان در سخنانی تداوم سکوت هاشمی در قبال جریان فتنه به ویژه پس از فتنه 25 بهمن را منجر به «حذف وی از ریاست مجلس خبرگان» و احتمالا مناصب دیگر دانسته بود. اظهار نظری که با این پاسخ هاشمی که «من به دنبال پست و مقام نیستم. همان دوره قبل هم نمی خواستم کاندیدای ریاست شوم. نظر من هم روی آقای مهدوی کنی بود ولی با تکلیفی که رهبری کردند برای خبرگان کاندیدا شدم» مواجه شده بود. رئیس مجلس خبرگان رهبری این را هم گفته بود که«برخوردها و مواضعی که علیه من اتخاذ می شود بخشی ریشه در داخل و بخش دیگر ریشه در خارج کشور دارد. دشمنان نظام می خواهند بین من و رهبری فاصله بیندازند.»

 راز گشایی منتقدان هاشمی
ریشه ای که بادامچیان در گفت وگو با خبرآنلاین آن را این چنین راز گشایی می کند که«مسلما هم گروه های التقاطی با آقای هاشمی مشکل دارند و هم دوستان دولت و این موضوعی روشن است.»

بادامچیان با بیان اینکه معتقدم مواضع ما باید پیروی از موضع رهبری باشد، افزود: برخی شعارهای تند و برخی بی ادبی ها نسبت به آقای هاشمی مورد رضایت رهبری نیست و جلوتر از رهبری حرکت کردن است.

عضو کمیسیون شوارهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در موضع گیری ها باید رضایت ولی امر را در نظر گرفت، گفت: نباید از رهبری جلو بیفتیم و نه عقب بیفتیم و ملاحظه کاری سیاسی کنیم. ملحق به ولایت فردی است که از افراط و تفریط دور باشد.

/3028

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 133683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
    0 0
    آقای هاشمی متاسفانه دربزنگاه تاریخی فتنه 88 امتحان خوبی پس نداد دلایل متعددی دارد
  • بدون نام IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
    0 0
    درودبرآقاي دكتراحمدي نژادكه نخالفاني چون انلاين خبرداردكه به باندتبليغي مديريت فتنه خدمت مي كنند.
  • بدون نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۰
    0 0
    نوش دارو پس از مرگ سهراب
  • طناز IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۰
    0 0
    هاشمی هاشمی حمایتت می کنیم