رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل توسط وزیر بهداشت مورد تقدیر قرار گرفت

در آئین تقدیر از دست اندرکاران اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون که با حضور وزیر بهداشت در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، از رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل به دلیل اجرای موفقیت آمیز این برنامه ملی، بعنوان یکی از دانشگاه های برتر کشور با اهدا لوح و تندیس ویژه تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بابل ، براساس شاخص های ۱۲ گانه و  بر مبنای نسبت کنترل مطلوب فشار خون در افراد با سابقه بیماری فشار خون بالا( در افراد زیر ۶۰ سال با فشارخون کمتر از٩٠/١۴٠  میلی متر جیوه و در افراد۶۰ سال و بالاتر با فشار خون کمتر از ٩٠/١۵٠ میلیمتر جیوه)  در طول اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون، بعنوان یکی از دانشگاه های برتر کشور شناخته شد.

در شهرستان بابل  حدود 600 سنجش گر فشار خون، حدود  260 هزار نفر (85درصد) را در این طرح غربالگری کردند که ۳5هزار و 951 نفر فشار خون بالا شناسایی شدند.

بسیج ملی کنترل فشار خون، از ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و تا ۱۵ تیر ماه ادامه یافت و در نتیجه آن، فشارخون ٣٠ میلیون و ۵۵٠ هزار نفر مورد سنجش قرار گرفته و ٢ میلیون و ۶٠٠ هزار بیمار جدید مبتلا به پرفشاری خون، شناسایی شدند. همچنین در این کمپین، حدود ٨ میلیون نفر بیمار در معرض ابتلا به فشار خون نیز شناسایی شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1336876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =