تامین امنیت غذایی شهروندان یکی از سرفصل‌های آموزش شهروندی است

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز از تامین امنیت غذایی شهروندان و آگاه سازی در این خصوص به عنوان یکی از مهمترین سرفصل های توجه به آموزش شهروندی یاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، کریم قدرتی در دیداری که با معاون، مدیران و کارکنان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز داشت، با بیان اینکه یکی از مهمترین جنبه های آموزش شهروندی، توجه به امنیت غذایی شهروندان از طریق کنترل موادغذایی است، اظهار داشت: این نکته به دلایل مختلف نادیده گرفته شده است و کمتر مورد توجه و اشاره قرار می گیرد.

او افزود: مجموعه اقداماتی که در مجموعه کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز صورت می گیرد، یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این خصوص است و به دلیل وجود نظارت های دقیق، لازم است که این موارد بیش تر مورد توجه قرار گیرد.

او از کنترل بیماری های مشترک انسان و دام، توجه به تاریخ ذبح، عرضه و انقضا، تلاش برای ارائه الگوی صحیح مصرف تغذیه و نیز اصلاح الگوی مصرف به عنوان یکی از مهمترین موارد امنیت غذایی یاد کرد و افزود: اقدامات صورت گرفته در مجموعه کشتارگاه صنعتی تبریز تنها بخشی از این اقدامات است که توسط کارکنان این مجموعه به خوبی مدیریت و هدایت می شود.

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز، از صدور شناسنامه دام، برای گوشت های این مجموعه خبر داد و افزود: اقدام یاد شده برای نخستین بار در تبریز صورت گرفته است.

قدرتی اضافه کرد: به جای مهر آبی بر روی دام ها، از دو نشان رنگ آبی که نشانگر جنسیت نر و رنگ نارنجی که نشانگر جنسیت ماده خواهد بود، نصب می شود تا تشخیص گوشت های به عرضه شده به راحتی امکان پذیر باشد.

او ادامه داد: علاوه بر استفاده از رنگ ها از علائم بین المللی به همراه متنی به زبان رسمی کشور، این اطمینان را به مردم خواهد داد که بدون شک و شبهه، اقدام به خرید محصول مورد نیاز خود کنند و در کنار آن نظارت ها را نیز تسهیل می کند.

قدرتی ادامه داد: به رغم تلاش های موثر کارکنان این مجموعه ودر تامین امنیت غذایی شهروندان و عرضه محصول سالم، تازه و بهداشتی، این مجموعه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

سیروس مصطفی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز نیز در این نشست مشترک، با اشاره به ظرفیت های سازمان متبوع خود، خاطر نشان کرد: به عنوان بخشی از بدنه فرهنگی شهر تبریز که در راستای اعتلا و غنای فرهنگی شهروندی تلاش می کنیم، آماده ایم تا زمینه معرفی هرچه بیشتر و شفاف تر این خدمات و اقدامات را فراهم نماییم.

او افزود: استفاده از ظرفیت برنامه های فرهنگی سازمان، مجموعه های تحت پوشش این مجموعه و نیز فضای مجازی، از جمله بسترهایی است که می تواند برای این تعامل مناسب بلاشد.

او بیان کرد: افزون بر این می توان زمنیه هایی برای قدردانی از همکاران خدوم این مجموعه را فراهم کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1337206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =