قنبری: اصولگرایان با شانتاژ، تقصیر را بر گردن اصلاح‌طلبان می‌اندازند/ تابش: ساختارهای معیوب نظام نمی‌تواند توسعه را رقم بزند

ایسنا نوشت: یک عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری با بیان اینکه اصلاح طلبان از مجلس هفتم تا دهم در اقلیت هستند، گفت: اصولگرایان در تلاش هستند تا اقلیت مجلس را مقصر مشکلات جلوه دهند.

داریوش قنبری صبح امروز در هجدهمین کنگره حزب مردم سالاری با بیان این که این کنگره را با شعار "مجلس در رأس امور، لازمه تثبیت جمهوریت نظام" آغاز می کنیم، اظهار کرد: اتفاقات مجلس هفتم تا به امروز این نهاد را از رأس امور انداخته است. امروز طیف اصولگرایی می خواهد جا بیاندازد که مشکلات در مجلس دهم بر عهده اصلاح طلبان است.

بنابر آنچه ایسنا نوشته است: این عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری ادامه داد: اکثریت از مجلس هفتم تا به امروز با اصولگرایان است. درست است که ۳۰ نماینده تهران اصلاح طلبان هستند، اما در نظر داشته باشید که مجلس ۲۹۰ نماینده دارد. اصولگرایان با شانتاژ می خواهند تقصیر را بر گردن اصلاح طلبانی بیندازند که همواره در مجلس در اقلیت بوده اند.

وی در ادامه چنین ابراز عقیده کرد: هدف حزب مردم سالاری این است که مجلس باید با حاکمیت مردم باشد اما متاسفانه با روند بررسی صلاحیت ها در هیأت های اجرایی، اتفاقات طور دیگری رقم خورد و باید گفت هیأت های اجرایی نظارت استصوابی داشتند. لازمه ثبات جمهوری اسلامی یک انتخابات پر شور است و امیدوارم مسئولان به این فکر باشند.

ساختارهای معیوب نظام نمی‌تواند توسعه و رفاه کشور را رقم بزند

محمدرضا تابش در هجدهمین کنگره حزب مردم سالاری با بیان اینکه در یک پیچ نفس‌گیر تاریخی هستیم، گفت: تحریم‌ها موجودیت نظام را نشانه گرفته است و برخی سوءتدبیرها و عملکردهای ناصواب، ناکارآمدی را به اذهان متبادر می‌سازد.

بنابر گزارش ایلنا، نماینده  مردم اردکان با اشاره به اهمیت بی‌اعتمادی جامعه به مسئولان خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان از سال‌ها پیش این وضعیت را پیش‌بینی می‌کردند اما گوش شنوایی وجود نداشت. با این حال باید با سرعت برای رفع ابهامات مردم تلاش کنیم.

وی ادامه داد: تلقی حاکمیت چندگانه کشور را در عرصه داخلی و بین‌المللی دچار مشکل کرده است. ساختارهای معیوب نظام نمی‌تواند توسعه کشور و رفاه مردم را رقم بزند. فساد گسترده به خرمن اعتماد مردم آتش می‌زند. رکن مهم تحقق حکمرانی خوب یعنی قوانین کیفی در مجلس ملی و مردمی نیاز است. امیدوارم در آستانه انتخابات، مسئولان بتوانند اعتماد مردم را تا حدی بازسازی کرده و زمینه تشکیل مجلسی در راس امور را فراهم کنند؛ مجلسی که نقطه اتکای مردم و بسترساز توسعه کشور باشد.

۲۱۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1337790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =