دخالت در کار وکلا از سوی قوه قضائیه انجام نمی‌شود

مهر نوشت: رئیس کمیسیون بانوان مرکز وکلای قوه قضائیه، گفت: ادعاهایی که بر غیر قانونی بودن ادامه فعالیت مرکز وکلای قوه قضائیه بیان می شود صحیح نیست.

فرزانه سریر، با اشاره به هجمه‌های ایجاد شده علیه این مرکز، اظهار داشت: ایجاد کنندگان این هجمه‌ها می‌خواهند موجودیت مرکز وکلای قوه قضائیه را زیر سوال ببرند و معتقدند به خاطر محدودیت‌هایی که در برنامه سوم توسعه ایجاد شده بود تصمیم بر تشکیل مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گرفتند تا نیاز موقت جامعه به وکلا و کارشناسان رسمی را برطرف کند که این موضوع صحت ندارد.

وی در ادامه بیان کرد: به دلیل نیاز وکیل در جامعه و عدم توانایی کانون وکلا برای برطرف کردن نیازهای حقوقی جامعه، قانونگذار در برنامه ششم توسعه با ادامه فعالیت مرکز وکلای قوه قضائیه موافقت کرد و این ادعاهایی که بر غیر قانونی بودن ادامه فعالیت مرکز وکلای قوه قضائیه بر اساس ماده ۱۸۷ ماده برنامه سوم توسعه بیان می‌شود واقعیت ندارد و کذب محض است.

رئیس کمیسیون بانوان مرکز وکلای قوه قضائیه در مورد استقلال وکلای این مرکز گفت: وکلای مرکز وکلای قوه قضائیه در محاکم قضائی از استقلال کامل برخوردارند ولی نظارت برکار وکلا لازم است و اگر سیستم وکالتی دیگر کشورها را مطالعه کنیم، همواره نهادهای حاکمیتی نسبت به عملکرد و تربیت وکلا نظارت دارند و این نظارت یک امر لازم است.

سریر افزود: دخالت در کار تخصصی وکیل از سوی هر قوه یا نهادی باشد کاری مضموم و ناپسندی است و قوه قضائیه هیچگاه در امور وکلا در محاکم قضائی دخالت نکرده است، اگر یک وکیل تخلفاتی داشته باشد باید یک نهادی بر تخلفات آن نظارت کند نظارت برکار وکلا یکی از وظایف قوه قضائیه است.

وی در پایان با اشاره به عملکرد مثبت دوره جدید مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده گفت: در این دوره می‌توانیم گام‌های موثرتری برای پیشرفت و ارتقا مرکز وکلای قوه قضائیه برداریم.

47231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1338048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =