علم الهدی: ترور سردار سلیمانی، یک عملیات نظامی نبود، کودتا بود/پناهیان:در آستین قدرت سپاه، از این علمدارها بسیار حضور دارند

خطیب نماز جمعه مشهد مقدس گفت: عملیات امروز در ترور سردار سلیمانی یک عملیات حساب شده و نظامی نبود بلکه کودتا بود؛ از هفته گذشته فرودگاه بغداد را آمریکایی‌ها تصرف کردند و از این فرودگاه قاسم سلیمانی از هواپیما خارج شد و این هنر نبود که بالگردی این ماشین را به خاک و خون بکشد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام سیداحمد علم الهدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد گفت: حادثه جانگداز امروز شهادت سردار رشید و غیور اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به محضر مقدس امام زمان و مقام معظم رهبری و شما برادران و خواهران  انقلابی تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. خداوند متعال ارواح پاک شهدای امروز را با اولیای خودش محشور بگرداند و در قرب حسینی ان شاالله این عزیزان با شهدای کربلا محشور شوند. 

وی ادامه داد :ما همیشه در برابر همه فراز و نشیب‌های سیاسی و اجتماعی که در جریان زندگی ما به وجود می‌آید باید به سراغ قرآن برویم و واقعیت‌ها را براساس آموزه‌های قرآنی تحلیل کنیم و تکلیف خودمان را تشخیص دهیم. خدا در سوره احزاب می‌فرماید در جنگ احزاب وضعیت مسلمانان فوق‌العاده ناگوار بود و فاقد امکانات جنگی بودند جز یک ابزار جنگ فردی ابزار دیگری نداشتند و از نظر اقتصادی وضعیت مسمانان در شرایط بدی بود که قوت لایموت هم برای آنها به سختی فراهم می‌شد. وقتی چشم مسلمان‌ها به لشکر ۱۰هزار نفره شرک و یهودیت افتاد گفتند این همان وعده‌ای است که خدا و رسول به ما وعده دادند و خدا و رسول در وعده خود راست بودند. پیامبر همیشه به مردم می‌گفت تا جایی که قدرت داریم در برابر دشمن خدا باید یایستیم و اگر بنا شد که قدرت ما کفاف و پاسخگوی دشمن ما نبود آنجا امداد غیبی به سراغ ما می‌آید.

اهم صحبت‌های او به نقل از ایلنا، مهر و فارس از این قرار است: 

* جنایت امروز نشان داد آمریکا این است؛ گرگ وقتی به سراغ میش می‌آید ممکن است این میش را صید کند اما تا زمانی که چنگ و دندان نشان نداده اما وقتی چنگ و دندان نشان داد میش دیگر اسیر نمی‌شود. آنهایی که در این مملکت دل به غرب سپردند و فکر می‌کنند با مذاکره و نشستن با این گرگ درنده مشکلات را حل کنند این گرگ درنده را ببیند.

*عملیات امروز یک عملیات حساب شده و نظامی نبود بلکه کودتا بود؛ از هفته گذشته فرودگاه بغداد را آمریکایی‌ها تصرف کردند و از این فرودگاه قاسم سلیمانی از هواپیما خارج شد و این هنر نبود که بالگردی این ماشین را به خاک و خون بکشد. یک عملیات کودتاچی‌گری در فضایی که قبلا همه توانایی خود را مجهز کردند اگر مرد بودند در جنگ‌های داعش و سوریه آنجا سردار را براندازی می کردند.

* این دلالت بر ضعف ما ندارد یعنی دنیا تماشا می‌کند پنتاگونی که اینهمه نعره و شعارش به عنوان قدرت در دنیا برپا شده تمام هنر این پنتاگون در عملیاتی که را عملیات آذرخش کبود گذاشته‌اند با سرسخت ترین دشمنان خودش مقابله می‌کند.

*داغ یک سرباز رشیدی بر قلب نازنین مقام معظم رهبری خیلی سنگین آمد و دل ایشان آزرده شد و این برای مردم ما تجربه جدیدی نیست چرا که نیمه شب برای امام پیام آوردند شهید بهشتی و ۷۲ نفر پودر شدند و دل امام خیلی به درد آمد و نتیجه آن صلابت و هیبت بود و فردا صبح که جنازه شهید بهشتی بر دوش مردم بود و مردم فریاد می‌زدند که «ایران پر از بهشتی است آمریکا در چه فکری است» در تصور کسی نبود در کنار این شهید بهشتی یک آقای مجروح روی تخت بیمارستان ذخیره ارزشمند اسلام است که در تراز رهبری این خط را ادامه می‌دهد. نمی‌دانستند دست غیبی و امداد غیبی این عزیز را که بهشتی آفرین است چندین سال بر این مملکت رهبری می‌کند و جهان اسلام بر ولایت او تکیه می‌کند.

امروز هیچ آمریکایی در منطقه احساس امنیت نمی‌کند

همچنین فارس نوشت: حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان امروز در پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی توسط تروریست‌های آمریکایی در عراق اظهار داشت: به شهید سردار سلیمانی خسته نباشید نمی‌گوییم، چرا که شهادت او آغاز کاری بزرگ خواهد بود، شهدا را نباید اموات عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهدا همه پیروزی هشت سال را تاکنون رقم زده‌اند، فرمانده ای به جمعشان اضافه شد که رزقشان گسترده‌تر شود؛ شما باید منتظر خبرهای بسیار باشکوه باشید چرا که رزق شهادت سلیمانی‌ها را پروردگار می‌دهد.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: مگر می‌شود جلوی این نیروی منطقه را گرفت؟ مطمئن باشید در آستین قدرت سپاه از این علمدارها حضور دارند. از این سلحشورها بسیار است آمریکایی‌ها از ذخایر غنی ما می‌ترسند.

پناهیان تصریح کرد: رسانه‌های آن‌ها صادق نیستند اگر این‌گونه بود امروز باید می‌گفتند با شهادت سردار سلیمانی خودمان را بدبخت کردیم، باید بگویند به بن‌بست رسیده‌ایم باید بگویند با این شهادت تمام نقشه‌های ما به هم می‌ریزد، با این شهادت‌ها دو ملت به هم پیوند می‌خورند،‌ اگر عقل داشتند سردار را به شهادت نمی‌رساندند.

وی یادآور شد: فقط خدا می‌داند این شهادت چه فتنه‌هایی را برطرف کرده و برطرف می‌کند. ما در آینده از مجاهدت‌های او باخبر می‌شویم.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: امروز با این شهادت آمریکا حضور خود در منطقه را از دست دادند و می‌دانید اگر عراق را از دست بدهند تمام منطقه را از دست می‌دهند، رژیم صهیونیستی باید خودش جمع کند برود، مگر عمر و مرگ یک نفر چه قدر با برکت است که می‌تواند مسئله‌های مهم جهان اسلام را حل کند.

پناهیان تصریح کرد: وضع امیرالمؤمنین (ع) با این روزهای انقلاب خیلی فرق می‌کند امیرالمؤمنین مالک را از دست داد کار به کربلا کشید اما الآن که در آخرالزمان هستیم هر شهادتی نصرت‌های سنگین را به همراه دارد.

وی اظهار کرد: هر چه جلوتر می‌رویم دشمن خود را به نهایت ضعف می‌رساند، سردار تا تو بودی با فرماندهی خود راه باز می‌کردی دیگر یک آمریکایی در منطقه ما احساس امنیت نمی‌کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: از سیاسی‌ها خواهش می‌کنم برای خون سردار سلیمانی مقاومت کنند، در مقابل این‌ها ایستادگی کنند؛ با این‌ها هیچ‌گونه مذاکره‌ای نمی‌شود انجام داد.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1338187

برچسب‌ها