دبیر جشنواره فجر برای شهید حاج قاسم سلیمانی نوشت/ بیداری یک ملت

در پی به شهادت رسیدن حاج قاسم سلیمانی سرمقاله بولتن مجازی جشنواره فیلم فجر با قلم دبیر سی‌وهشتمین دوره این جشنواره درباره این حادثه تلخ نوشته و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در سرمقاله دومین شماره بولتن مجازی جشنواره با عنوان «فجرنامه» تحت عنوان «بیداری یک ملت» نوشت:

شهادت  حاج قاسم سلیمانی گرچه تلخ بود و غم‌بار، اما «امید به رویش» را در دل همه زنده کرد و آرمان‌خواهی و شهادت‌طلبی را که از فرهنگ ریشه‌دار شیعه می‌آید در دل ایرانیان بار دیگر شعله‌ور ساخت.

‎سردار سلیمانی، بازمانده فرهنگی بود که ریشه‌اش در نهضت خمینی کبیر (ره) بنا گذاشته شده بود. او از تبار همت‌ها و باکری‌ها و شوشتری‌ها برای روزگار ما مانده بود تا نسلی که از انقلاب و دفاع مقدس ۸ساله فقط لابه‌لای سطور کتاب‌ها و صفحات اینترنتی، چیزی خوانده بودند، به چشم ببینند ایثار و توان و از جان مایه‌گذاشتن، برای ملت جان دادن و منافع ملی و دینی را به منافع فردی ترجیح دادن، در عمل یعنی چه... 

‎از قضا جرم مهم این سال‌های سردار بزرگ ملت و اسطوره و الگوی ظلم‌ستیزان و عدالت‌طلبان سراسر جهان، ‎مقابله با دشمن خبیثی به نام داعش بود که قرار بود اسلحه‌ی‌ پُرِ دشمن، در کنار مرزهای ایران باشد.

‎حالِ شهادت سردار، در سحرگاه جمعه ۱۳ دی، حالِ همه ملت ایران و هر ایرانی آزاده در هر جای دنیا بود؛ پرکشیدن به سوی معبود و جلوه‌گر ساختن «آرمان» و فرهنگ خونخواهی اباعبدالله حسین (ع) در سرزمینی که یک بار با حسین شهید، آنگونه ناجوانمردانه رفتار کردند و تا به امروز که سرنوشتش در لحظه شهادت، همچو الگو و مقتدایش حسین (ع) شد؛ با یک پیکر قطعه قطعه شده اما با روحی بزرگ و مطهر... 

‎در سال‌هایی که تخاصم فرهنگی، سعی دارد ایرانی را متقاعد کند که قهرمان ندارد، این ایرانی غیور و شجاع ثابت کرد که قهرمانی چیست و قهرمان کیست.

جامعه سینمایی ایران، این جمعه خونین را به یاد خواهد داشت. ما همه، به همه شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شهدای حرم بدهکاریم. آنان که جانفشانی کردند تا امنیت ملی و عزت جهانی ایران را مقتدرانه رقم بزنند..

به همگان ثابت شد که ‎مردم ما قهرمان دارند و حالا دیگر، اگر کسی آن هزاران هزار شهید و جانباز ۴۰ سال ایستادگی را خوب نشناخت، با نگاهی به چشمان عاشق و پیامبرگونه حاج‌قاسم، که جز صداقت و وطن‌دوستی و ولایت‌مداری چیزی نمی‌شود در آنها دید، دریافته که هم‌عصر چه اسطوره‌ شجاع و شکست‌ناپذیری بوده‌ است...

‎جشنواره فیلم فجر، در پاسداشت این مرد بزرگ تاریخ معاصر و در آستانه نزدیک شدن به چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پیشنهاد اضافه شدن یک جایزه ملی را به این رویداد مطرح کرد و با موافقت ریاست سازمان سینمایی، مقرر شد تا به منظور پاسداشت نمادین این الگوی ظلم‌ستیزی، «تندیس سردار شهید سلیمانی» در این دوره جشنواره به بهترین فیلم با مضمون جهاد و مقاومت اهدا شود. 

سینمای داستانی و مستند ایران در این سال‌ها، اتفاقا گام‌های درخشانی را علیه دستگاه تبلیغاتی دروغ‌پرداز و پرجفای دشمنان هویت فرهنگی ایرانیان، برداشته است و خوشبختانه در فجر امسال، شاهد گام‌های محکم‌تری در این زمینه خواهیم بود.

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1338585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =