الحوثی: ایران نباید در پاسخ دادن به آمریکا تاخیر کند

ایسنا نوشت: رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به شهادت سردار سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی گفت که ایران نباید در پاسخ دادن به این اقدام تاخیر کند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن  در واکنش به شهادت سردار سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی گفت: تاخیر ایران در واکنش به ترور سردار سلیمانی به سود این کشور نخواهد بود زیرا ایران کشوری نیست که توانایی پاسخ نداشته باشد.

وی تاکید کرد:حوصله به خرج دادن در پاسخ، کمکی به ایران نمی‌کند.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن خاطرنشان کرد: کسی که اولویت‌ها را درک می‌کند اهمیت حرکت عملی سریع و مسئولانه به دور از جنگ لفظی را می‌داند.

وی همچنین تاکید کرد: صلح را انسان‌های ضعیف نمی‌سازند و پیروزی را دست‌های لرزان به دست نمی‌آورند.

به گزارش ایسنا، محمد علی الحوثی پیش از این در واکنش به شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت:ما این ترور را محکوم می‌کنیم و واکنش سریع و مستقیم به پایگاه‌های پراکنده (آمریکا) تنها گزینه و راه حل است.

پنتاگون، بامداد روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سردار سپهد سلیمانی را به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در فرودگاه بغداد ترور کرده است.

صبح همان روز، خبر شهادت سردار سلیمانی در بیانیه‌ای از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هم تایید شد.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در خصوص این اقدام جنایتکارانه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنایتکاران با انتقام سخت منتقمین خون سردار سلیمانی در زمان و مکان مناسب روبرو خواهند شد.

شورای امنیت سازمان ملل نیز چند ساعت پس از به شهادت رسیدن سردار سلیمانی، یک جلسه غیر علنی درباره تحولات خاورمیانه تشکیل داد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1338991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =