نصب تجهیزات پلیسی بر روی خودروهای شخصی ممنوع است

ایسنا نوشت: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از برخورد پلیس با خودروهای شخصی که از چراغ‌های چشمک‌زن LED استفاده می‌کنند، خبر داد.

سرهنگ سید علی حسینی گفت: در برخی از موارد مالکان خودروها به صورت عمدی یا بر اثر عدم آگاهی از تجهیزات پلیسی، مانند چراغ‌های چشمک‌زن LED آبی و قرمز و یا چراغ گردان از اینگونه تجهیزات در خودروهای شخصی خود استفاده می‌کنند، که این امر برخلاف قوانین و مقررات بوده و برای رانندگان متخلف، پیگرد انتظامی و امنیتی به همراه خواهد داشت. 

وی با تأکید بر عدم استفاده رانندگان از چنین تجهیزاتی اظهار کرد: ممکن است برخی شهروندان، اینگونه وسایل را عامل زیبایی و اسپرت شدن خودروی خود تلقی کنند، اما باید توجه داشته باشند که این تجهیزات تنها برای استفاده پلیس و نیروهای امدادی است و هرگونه سوء استفاده از آن پیگرد قانونی خواهد داشت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی در پایان با تاکید بر توقیف خودروهای شخصی مجهز به تجهیزات پلیسی افزود: برابر آئین نامه راهنمایی و رانندگی، پلیس در صورت مشاهده اینگونه تخلفات، با متخلفان برخورد قانونی کرده و پس از جریمه و توقیف خودرو، رانندگان متخلف را با تشکیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی خواهد کرد.

۲۳۵۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1339449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =