هشدار دوباره پلیس به رانندگان: وارد خط ویژه اتوبوس شوید، توقیفتان می‌کنیم، حتی با چراغ‌ گردان و ال‌ای‌دی

رئیس پلیس تهران بزرگ هشدار داده اگر خودروهای غیرمجاز و موتورسیکلتها وارد خطوط اتوبوس تندرو شوند، توقیف خواهند شد. رحیمی همچنین به رانندگان خطرساز شرکت واحد هشدار داده بدون چشم پوشی مجازات می شوند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ظهر امروز، دست کم 5 خودروی سواری در خط ویژه اتوبوس تندرو در اتوبان امام علی، مسیر جنوب به شمال به همدیگر کوفتند تا بار دیگر نشان دهند این خطوط، به دلیل محدود بودن مکان مانور و سرعت بالای خودروها یکی از ناامن ترین خطوط تردد برای سواریهاست. به گزارش خبرآنلاین در این تصادف، خودروی پژو 206 با برخورد با پژوی 405 به طور کامل تخریب شد و سه خودروی پراید دیگر نیز در برخورد با آنها، خسارت دیدند.

شاید به دلیل خطرساز بودن ورود خودروهای غیرمجاز به این خطوط است که پلیس راهور تهران، تصمیم گرفته از شنبه، هر خودروه یا موتورسیکلتی که در خطوط ویژه تردد می کند را توقیف کند.

به گفته رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تشدید برخورد با تخلفات خطوط ویژه و پاکسازی این خطوط و ساماندهی عبور و مرور از شنبه شروع می شود و تمامی خودروها و موتورسیکلت‌هایی که به صورت غیرمجاز وارد خطوط ویژه شوند توقیف و روانه پارکینگ خواهند شد.

سردار حسین رحیمی می گوید پلیس به این نتیجه رسیده که تخلفات خطوط ویژه افزایش یافته است برای همین از روز شنبه با هر گونه ورود موتورسیکلت و خودروهای غیرمجاز به خطوط ویژه اتوبوسرانی و BRT به طور جدی برخورد شده و وسیله نقلیه این دسته از رانندگان علاوه بر جریمه 50 هزار تومانی از یک هفته تا یکماه توقیف می‌شود.

او از سواستفاده برخی خودروهای غیرمجاز و ورود به خطوط ویژه اتوبوس تندرو خبر داده و گفته: "متاسفانه گزارش‌های دریافتی حاکیست برخی خودروها با استفاده از چراغ گردان ثابت و سیار و یا LEDهای پشت شیشه جلو و عقب به صورت غیرمجاز و بدون دریافت مجوز وارد خطوط ویژه می‌شوند که برابر دستور صادره از روز شنبه تمامی این خودروها متوقف و به پارکینگ فرستاده می‌شوند."

به گفته رحیمی این در حالی است که داشتن مجوز چراغ گردان و یا حکم ماموریت برای خودروها، مجوزی برای تردد در خطوط ویژه نیست و تمامی این خودروها تنها در صورت دریافت مجوز از پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اجازه خواهند داشت در خطوط ویژه تردد کنند.

رئیس پلیس تهران به این قبیل خودروها هم هشدار داده، توقیفشان می کند: "تمامی خودروهایی که به صورت غیرمجاز و با استفاده از چراغ‌های گردان وارد خطوط ویژه شوند به دلیل سوء استفاده از چراغ‌ گردان متوقف و به مراجع قضایی فرستاده می‌شوند."

 

تشدید برخورد با اتوبوس های واحد متخلف

رئیس پلیس تهران بزرگ همچنین برای رانندگان اتوبوسهای واحد که تخلف می کنند هم خط و نشان کشیده: "از روز شنبه به جهت ایمن‌سازی خطوط ویژه، طرح تشدید برخورد با تخلفات اتوبوس‌های شرکت واحد به مرحله اجرا گذاشته می‌شود که بر این اساس کمیته ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی تشکیل شده است و رانندگان اتوبوس‌های شرکت واحد اعم از خطوط تندرو یا ریالی در صورت انجام هرگونه تخلف حادثه‌ساز، همراه نداشتن مدارک رانندگی و یا دستکاری و تغییر در پلاک ضمن متوقف شدن توسط عوامل پلیس راهور و اعمال قانون و اعزام خودروی آنها به پارکینگ به کمیته انضباطی شرکت واحد نیز برای برخوردهای بعدی معرفی می‌شوند."

او به رانندگان اتوبوس‌های شرکت واحد توصیه کرده بیش از سایر رانندگان در پایتخت قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کنند، چون جان تعداد زیادی مسافر در اختیار این رانندگان است و انتظار می رود این رانندگان حتما این مساله را مدنظر داشته باشند.

رحیمی همچنین اعلام کرده فرماندهان نیروی انتظامی دستور داده اند تشدید برخورد با رانندگان حادثه ساز شرکت واحد در دستور کار قرار گیرد: "برابر دستور صادره هیچگونه اغماضی برای برخورد با تخلفات حادثه‌ساز رانندگان اتوبوس‌های شرکت واحد از روز شنبه صورت نمی‌گیرد و قطعا پلیس به جهت حفظ جان مسافران با این دسته از رانندگان متخلف به طور جدی برخورد می‌کند."

47/231

کد خبر 328526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عادلی A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    50 26
    آخه چرا بهترین ومفیدترین مساحت خیابانها را به خطوط ویژه اختصاص میدهید اعضای شورای شهر این شهردار که گوشش بدهکار نیست شما حداقل بگذارید تاکسی ها هم از این خط عبور کنند این خط باعث میشود هزاران خودرو در ترافیک گیر کنند هیچ جای دنیا این چنین با جون مردمانشان با ایجاد سم اگزوزها بازی نمیکنند
    • امیر IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
      8 6
      همین یه ماه پیش نظرا هنوز هست پل صدر که افتتاح شد میگفتن این چه شهرداریه همش برا سواره ها راه درست میکنه و تهران شده پیست ماشین و به جا توسعه حمل و نقل عمومی هی اتوبان میزنه. همین داستانا برای اتوبان امام علی هم بود. حالا طرف میگه چرا مساحت رو میدی به خطوط ویژه که ما تو ترافیک بمونیم. خب پیاده شو سوار اتوبوس شو. نمیدونم شهرداری باید به کدوم ساز شماها برقصه
  • بی نام A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    چه دليلى داره اتوبان امام على رو مجهز به خط ويژه كردين؟ اتوبانى كه تا ديروز ترافيك توو اون نبود،حالا برين ببينيد چه خبره؟
    • بی نام IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
      18 2
      از یه طرف ماشینا دارن هر روز زیاد میشن از یه طرف اتوبان جدید ساخته نمی شه از یه طرفم همین اتوبانای قدیمی هر کدوم یه لاین ازشون داره کم میشه ..
  • بی نام IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    مگه پلیس زورش به تیم های اسکورت هم می رسه
  • بی نام A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    61 3
    برو تو امام علی همه دارند از خط ویژه میرن
  • حسین IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    43 21
    من خونمون همسایه اتوبان امام علی هست خودم از خطوط بی آر تی خوشم میاد و راضی ام اما................................ اما به شرطی که خود ماموران راهنمایی رانندگی ماشینارو نفرستن توی مسیر ویژه و ترافیک درست نکنن
  • ali IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    74 2
    سردار جان برای پیاده رو های هسته مرکزی شهر تهران که مماو از موتور سوارن شده نیز فکری بکنید.ممنون از شما
  • مهدی A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    3 0
    برخورد مقطعی باز متاسفانه مسئولان تا حادثه ای میشه یک برخورد مقطعی و تمام متاسفم برای مدیران ما
  • بی نام GB ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    3 0
    تنها راه نظارت بر ترافیک و رفتار رانندگان در سطح شهر مکانیزه کزدن نظارت است مثل تمامی شهرهای مدرن. نصب دوربینها و حسگرهای متفاوت در مکانهای مختلف مانند سر چهارراه ها سر چراغ راهنمایی برای عابر پیاده، تونلها، خطوط ویژه و همینطور نصب و کنترل ماهواره ای اتوبوسها و ...
  • چوپان IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    7 0
    پلیس واقعا یه فکری باید به حال این رانندگان شرکت واحد بکنه.. دیگه شورشو در اوردن برای مسافر هر کاری میکنند.. بهتره یه سر به خط جمهوری بهارستان بزنید ببنیدید چه خبره..تو اون خیابون باریک چه رالی ای میزارن راننده ها... خارج از ایستگاه هر جا که دشون بخواد سوار میکنند ولی برای پیاده کردن فقط میگن ایستگاه پیاده میکنیم.. چراغو رد میککند..تو اون خیابون باریک از هم سبقت میگیرند..و..و..و.. خواهش میکنم این معضل رو منعکس و پیگیری کنید.. از زمانی که شرکت واحد پولی شده راننده ها خیلی خود سر شدن... تخلفاتشون مشهود و زیاده...
  • بی نام IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    7 0
    تو شهرری یه اتوبان خوب بود(کمربندی) از اون زمانی که امام علی رو زدن خیلی شلوغ شد پر سرعت ترین بخش اتوبان رو هم کردن بی آر تی ؟؟کجاش دیگه نامش میشه اتوبان؟؟
  • بی نام IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    8 0
    خطوط ویژه خیلی خوبه به شرطی که از قبل از ساخت اتوبان طراحی این فضا شده باشه نه اینکه یک لاین یه اتوبان استاندارد گرفته بشه به عنوان خط ویژه اتوبوس معلومه وقتی یک بزرگراه که به صورت استاندارد سه لاین سرعت داره تبدیل میشه به دو لاین و خودرو ها با سرعت حداقل صد کیلومتر و گاهی بیشتر در حرکت هستند نمیشه جلوی خطرات تصادف گرفت
  • بی نام A1 ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    7 2
    یک سیوال : پلیس گفته هر اتومبیلی که وارد " خط ویژه اتوبوس تند رو بشود ... " آقا جان این مشمول خود حضرات اتومبیل های پلیس هم میشود یا اینکه از خیلی ها به ترانند؟!!!!!!!!!!!!!! ببینیم و تعریف کنیم صداقت پلیس را
  • کاوه IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    5 0
    والا تو اتوبان چمران خیلیا از تو خط ویژه میرن پلسم هیچ کاری باهاشون نداره.تو پارک وی اول خیابون ولیعصر هم اتوبوسا واسه سوار کردن مسافر وامیستن و ترافیک راه میندازن پلیس هم تماشا میکنه