رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آغاز مرحله جدید طرح ساماندهی و تشدید برخورد با موتورسواران متخلف در تهران خبر داد و گفت: بر این اساس از روز شنبه موتورسیکلت‌هایی که بیش از یک سرنشین داشته باشند، متوقف می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس،سردار حسین رحیمی با اشاره به افزایش تلفات و تصادفات موتورسیکلت‌ها در پایتخت، گفت: پلیس طی ماه‌های گذشته تلاش کرد با آموزش و فرهنگسازی نسبت به ترغیب موتورسوران به رعایت قوانین و مقررات رانندگی اقدام کند اما با توجه به این که درصدی از موتورسواران علی‌رغم شرکت در دوره‌های آموزشی باز هم دست از تخلفات خود برنداشته‌اند و با توجه به این که با آغاز فصل سرما و بارش برف و باران در پایتخت احتمال رخداد حوادث ناگوار برای موتورسیکلت‌ها افزایش می‌یابد و با توجه به درخواست‌های مکرر شهروندان در خصوص برخورد جدی با تخلفات موتورسیکلت‌ها، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از فردا 16 آذر ماه مرحله جدید طرح ساماندهی و تشدید برخورد با موتورسواران متخلف را به مرحله اجرا می‌گذارد.

بعد از آموزش و فرهنگسازی برخورد با متخلفین:

سردار رحیمی گفت:ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها در پایتخت، کاهش تلفات ناشی از تصادفات موتورسواران و حفظ حقوق شهروندی و افزایش انضباط و ایمنی عبور و مرور از دیگر اهداف اجرای این طرح ویژه است.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به این که اقدامات ارشادی و آموزشی پلیس به طور همزمان برای راکبان موتورسیکلت‌هایی که تخلفات حادثه‌ساز ندارند ادامه دارد، گفت: در کنار این امر پلیس راهور تهران از روز شنبه با توجه به بررسی‌های انجام شده در خصوص محل‌های پرتخلف موتورسوران، نسبت به استقرار کفی‌های لازم و برخورد با تخلفات موتورسواران اقدام می‌کند.

با چه تخلفاتی برخورد می شود؟

او در خصوص تخلفاتی که از روز شنبه در مرحله جدید طرح ساماندهی و تشدید برخورد با موتورسواران با آنها برخورد می‌شود گفت: حرکت در پیاده‌رو، حرکت در خلاف جهت، ایجاد صدای ناهنجار، حمل بار غیرمتعارف، انجام حرکات نمایشی و مخاطره‌آمیز مانند تک چرخ زدن، تردد موتورسیکلت‌های سه چرخ، تردد در خطوط ویژه، عدم استفاده از کلاه ایمنی، دودزا بودن، نداشتن بیمه‌نامه شخص ثالث، همراه نداشتن مدارک رانندگی، ارتکاب دو تخلف حادثه‌ساز همزمان و رانندگی بدون گواهینامه، توقیف موتورسیکلت را علاوه بر اعمال قانون به همراه خواهد داشت.
به گفته سردار رحیمی موتورسیکلت‌های که راکبان آن این تخلفات را انجام دهند از یک هفته تا یک ماه توقیف می‌شوند.

هر موتور یک سرنشین:

وی با اشاره به اینکه متاسفانه یکی از مسائلی که طی سال‌های گذشته توسط موتورسواران جدی گرفته نشده است موضوع ظرفیت مجاز موتورسیکلت است، گفت: بر اساس قانون، موتورسیکلت مختص یک نفر است و در صورت داشتن رکاب اضافه، یک نفر سرنشین نیز می‌تواند سوار کند. این در حالیست که بعضا شاهد سوار شدن سه تا چهار نفر نیز بر روی موتورسیکلت‌ها هستیم!
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به حادثه‌ای که چندی قبل در بزرگراه امام علی (ع) رخ داد، گفت: متاسفانه در این حادثه به دلیل سوار شدن سرنشین اضافه و عدم کنترل موتورسیکلت، سه سرنشین موتور کشته شدند.
وی با اشاره به فصل سرما و آغاز بارش برف و باران در تهران، گفت: با توجه به اینکه سوار کردن مسافر اضافه و یا جابجایی بار غیرمتعارف توسط موتورسیکلت‌ها خصوصا در زمان لغزندگی معابر، موجب بر هم خوردن تعادل و ایجاد حوادث ناگوار می‌شود، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از روز شنبه به طور جدی برخورد با این دسته از تخلفات موتورسواران را در دستور کار خود قرار داده است.
سردارحیمی با تاکید بر اینکه در طرح جدیدی که از روز شنبه به مرحله اجرا گذاشته می‌شود، موتورسیکلت‌هایی که بیش از یک سرنشین داشته باشند متوقف خواهند شد گفت: بر این اساس سرنشینان اضافه موتورسیکلت‌ها پیاده شده و راکب موتورسیکلت نیز ضمن اعمال قانون تنها در صورت داشتن کلاه ایمنی اجازه ادامه حرکت خواهد داشت.
وی از برخورد با موتورسیکلت‌هایی که اقدام به حمل بار غیرمتعارف می‌کنند به صورت ویژه از روز شنبه خبر داد و گفت: بر این اساس این دسته از موتورسیکلت‌ها ضمن تخلیه بارشان و اعمال قانون، به پارکینگ منتقل می‌شوند.

بانک اطلاعات ویژه موتورسواران متخلف :

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تهیه بانک اطلاعات ویژه موتورسواران متخلف خبر داد و گفت: موتورسوارانی که تکرار تخلف خصوصا تخلفات حادثه‌ساز داشته‌اند، در این بانک اطلاعاتی قرار می‌گیرند تا در مراحل بعدی مشمول اجرای طرح‌های تشدیدی شوند.
وی با تاکید بر این که قوانین برخورد با موتورسوران متخلف از بازدارندگی لازم برخوردار نیست افزود: با توجه به افزایش قابل توجه حجم موتورسیکلت‌ها خصوصا در کلانشهر تهران، باید مسوولان قانونگذاری قوانین خاصی برای این دسته از وسایط نقلیه تدوین کنند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از ارایه پیشنهاد پلیس برای تدوین قانون ویژه تخلفات موتورسواران متخلف خبر داد و گفت: در این راستا عمده تخلفات و مشکلات و معضلات موتورسیکلت‌ها استخراج شده و برای تدوین قوانین بازدارنده به مراجع مربوطه ارسال شده است.

برخورد قاطع با موتورسواران حادثه ساز:

به گفته وی قطعا باید برای موتورسورانی که تکرار تخلفات حادثه‌ساز دارند محرومیت‌های اجتماعی در نظر گرفته شود.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه پلیس همچنان نسبت به آموزش موتورسیکلت‌سواران و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای آنها اقدام می‌کند، افزود: متاسفانه بخشی از راکبان موتورسیکلت علی‌رغم شرکت در کلاس‌های آموزشی و برخورد چندین باره با آنها، باز هم نسبت به انجام تخلف اقدام می‌کنند که قطعا این دسته از راکبان صلاحیت رانندگی را نه تنها با موتورسیکلت بلکه با سایر وسایل نقلیه نیز ندارند و مسئولان قانونگذاری با توجه به تجمیع گواهینامه‌های رانندگی باید در قوانین خود نسبت به مجوز ابطال تمامی گواهینامه‌های این دسته از موتورسیکلت‌سواران اقدام کنند.
وی ابراز امیدواری کرد که مسئولان قانونگذاری با توجه به حجم تخلفات و تصادفات موتورسیکلت‌ها و اینکه بخش اعظمی از کشته‌های تصادفات رانندگی به خصوص در کلانشهرها به موتورسواران اختصاص دارد، نسبت به تدوین قوانین سخت‌گیرانه و بازدارنده در خصوص آنها اقدام کنند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از ساماندهی فضای پارک موتورسیکلت‌ها خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی صورت گرفته با شهرداری‌های مناطق 22 گانه پایتخت در معابری که بیشتر از موتورسیکلت‌ها استفاده می‌شود نسبت به ایجاد پهلوگاه‌های خاص برای پارک موتورسیکلت‌ها اقدام شده است که قطعا باید موتورسیکلت‌سواران از خیابان برای ورود و خروج به این پارکینگ‌ها استفاده کنند.

45233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 52
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر پارسا IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    33 14
    تعداد زیادی از جوونای بیکار با همین مسافرکشی با موتور نون در میارن.درسته که خلاف زیاد میکنن ولی اگه تک سرنشین بشن که باید برن دنبال یه کار دیگه که خدا میدونه جه کاریه.باید نظارت رو بیشتر کرد جریمه ها رو چند برابر کرد گواهینامه رو باطل کرد.
  • میثم IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    42 15
    وسیله ای که تاکنون از قفل شده بار ترافیکی تهران جلوگیری کرده موتورسیکلت بوده اگه موتور نبود معلوم نبود چه بلایی بر سر این شهر می آمد .ولی موتورسواران باید قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    22 20
    ضما را به خدا تمام تهران از طریق همین موتور سواران تبدیل به جنگلی بی قانون شده خودم در خیابان بهشتی موتور سواری را دیدم که در ضمن فرار از دست ماموران به آنها فحش ناموسی میداد جان مردم بازیچه دست این قانون شکنان شده خواهش میکنم برخورد شدیدی با اینان بکنید
    • بی نام IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      6 3
      خوشك و ترو با هم نمي سوزونن
  • بی نام A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    19 11
    تهران بهشت موتورسواران متخلفه!این تهدید ها هم فقط واسه دلخوشی اوناییه که موتورسواران،آرامش آنها را سلب کرده اند...بارها و بارها قرار بر این شده که به شکل جدی با آنها برخورد شود اما به جای این کار در مناسبت های مختلف همه شان را می بخشند و موتورهای توقیف شده را آزاد میکنند!!!
  • بی نام US ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    73 18
    اين بزرگترين تبعيض بين فقير و غني چون اكثر موتور سوارا زن و بچه هاشونو با همين موتور جابجا مي كنن . جناب تيمسار با 580هزار تومان حقوق نميشه اون جور كه شما دوست داريد زندگي كرد .
    • بی نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      16 20
      قانون رو باید رعایت کنند.جون مروم مهمتره یا تفریح موتوریا با خانوادشون؟مثل بقیه مردم از اتوبوس استفاده کنند نه از ضعف قانون سوئ استفاده
  • محمدی IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    31 15
    به نظر من باز هم این چیزا تاثیری نداره. باید موتورهای متخلفین رو بگیرن و دیگه برنگردونن چون موتوری ها هیچ آسایشی برای مردم نذاشتن. بشترین کیف قاپی ها و دزدی ها هم که با موتور انجام میشه
  • بی نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    37 10
    دوچرخه رو هم دو نفره استفاده میکنند موتور چطور 1 نفر ؟!
  • بی نام A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    73 23
    درسته که این کار کار خوبیه و کاملا هم قانونی ولی بیچاره اون کسایی که با موتور مسافر کشی میکنند و خرج زن و بچه در میارن
    • بی نام LT ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      12 2
      پلیس مدت هاست از وظایف اصلی اش دور شده است
    • شادی A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      19 2
      هر موتور سوار یک سرنشین ؟! کاری نکنید که دنیا به ما بخندد
    • ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      8 2
      16 آذر روز دانشجوست چرا از 17 آذر شروع نکردید؟
    • محمد A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      16 2
      بنده خدا راهنمایی و رانندگی باز گفگیرش به ته دیگ خورده و فقط میخواد یک کم جریمه و پول پارگینگ اجباری و مواجب جمع کنه
    • بی نام A1 ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      10 1
      متاسفانه در این طرحها فقط به یک جنبه موضوع نگاه میشه. امیدوارم مسئولین یاد بگیرند که در اجرای هر طرحی به همه ابعاد اون فکر کنند. آیا فکری به حال این موتورسوارهایی که خرج زندگیشون رو از این راه در می آوردند شده؟
    • ﻣﺠﻴﺪ IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      9 1
      ﻣﻴﺒﻴﻨﻢ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺣﻤﺎﻳﺖ اﺯ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺳﺎﺯﻫﺎ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺩاﺭﻳﺪ.
  • بی نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    24 4
    شوووووووووخي ميكني!!!!
  • بی ماشین EU ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    44 21
    چه نظر با منطقی مگه همه مثل شما ماشین دارن خیلی ها با این موتور سیکلت خانواده هاشون رو جابه جا می کنندمعلومه اصلا فکر مردم نیستی جناب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! متاسفم با کسانی که درد این ملت رو نمی فهمنند و مناسب امنیتی و اداری دارن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • احسان A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    25 20
    خیلی خوبه موتور چیز خوبی نیست کلا
    • بی نام IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      48 18
      از رو باد شكم حرف نزن ، موتور براي يه آدم فقير حكم بنز آخرين سيستم رو داره.
  • رضوانی RO ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    2 0
    دوستان ! فکر نکنم الان یک نفره شده باشه.احتمالا منظور راکب یا همان راننده و یک نفر سرنشین است.سر جمع می شه دو تا ! اگر غیر از این باشه یعنی جابجایی یک مسافر با موتور هم انکان پذیر نیست و در تهران این غیر قابل تصوره.کم ترین نتیجه این طرح افزایش تقاضا برای خرید موتور و تبدیل تهران به شهر موتور ها هستش
  • مهرشاد A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    5 1
    یعنی همسر موتور سوار دنبال موتور بدود!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    27 7
    دو نفر سوار شدن روی موتور که اشکالی نداره. باید موتور سیکلت‌ها را وادار کنند که مقررات راهنمایی را مو به مو اجرا کنند و همیشه معاینه فنی داشته باشند و تمام.
  • ali IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    7 2
    ما عابرین پیاده از دست موتورسواران تو پیاده رو های خیابان انقلاب تهران از پیچ شمیران تا فردوسی آسایش نداریم....تیمسار جان ترو بخدا اقدامی در این زمینه انجام بدهید (با هماهنگی شهرداری مناطق 6-7-12)
  • بی نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    7 1
    این 100 بار اینا ادم نمیشن میخوان مردم رو سر کیسه کنن آقا دوباره سانسور کن پیامهای منو :(
  • بی نام A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    7 1
    امیدوارم از پس این قانون گریزان بر بیان تو بیمارستانها اکثر تصادفی ها موتورسواند! چه خرجها که بر جامعه تحمیل نمیکنند. امنیت جامعه را بر هم میزنند تو پیاده رو هستن. چراغ قرمز که مفهومی براشون نداره بهت میزنند و فرار میکنند این که نشد حرف که دارند خرج خونواده در میارن با احترام به قانون هم میشه خرجی در آورد و با موتور کار کرد! فقط پشت چراغ قرمز ایستاد چند نفرو سوارش نکرد و رونه بهشت زهرا نکرد.
  • بی نام A1 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    4 1
    با موتورسیکلت سوارانیکه از پیاده رو عبور میکنن و از چراغ قرمز رد میشن چرا برخورد نمیشه؟!
  • بی نام IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    4 1
    امیدوار هستیم این طرح خیلی با دقت و شدید برای موتورسواران اجرا شود هم جان خودشان محقفوظ می شود هم مردم در امان خواهند بود بقدری وقتی به یک موتورسوار که در پیاده رو هست تذکر میدهیم بد برخورد میکنند که حد ندارد انگار تردد در پیاده رو حق آنان است از پلیس ممنون هستیم که به این نابسامانی نظم میدهد!
  • بی نام IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    2 2
    اگه راست میگین موتور سوااران خوزستان رو جمع کنید اینجا هم تبعیض.بدون چراغ جلو وعقب در شب باعث تصادفات ویرانگر میشن مثل جن یکدفعه پیدا میشن تبعیض اینجا هم؟ اقای...........
  • بی نام A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    1 1
    مهمتر از این موضوع ضرورت برخورد جدی و قاطع با موتور سوارانی است که با قانون شکنی واضح باعث مزاحمت و تجاوز به حریم شهروندان اعم از پیاده ها و غیره میشوند و حتی با گستاخی از چراغ قرمز زیر دید ماموران هم رد میشوند، این تخلفات را جدی بگیرید، تعداد راکبان پیشکش...
  • مهدي FI ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    3 1
    بهشهر درمازندران يكى از شهرهايى است كه به طور وسيعى با معزل كثرت موتورسوار مواجه است موتور سواران رعايت قانون رانكرده وبا حركات خطرناك وايجاد سرو صدا ايجاد مزاحمت ميكنند كه اكثرا سواران ان نوجوان وجوان هستنند تا بحال نيز چندين مورد موجب تصادف منجر به مرگ شدهاند لطفا جلوى تردد بي جاى انها رابگيريد مخصوصا اينكه بعضا در ميان انها سارق وكيف قاپ هم ديده ميشود
  • بی نام IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    3 0
    چرا قبل از اینکه یه حرفی بزنن کمی فکر نمی کنن؟ موتور وسیله نقلیه ای که ظرفیت حمل دو نفر رو داره. اونوقت اینا میگن 1نفر!!!؟
  • بی نام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    5 0
    باز بودجه ندارید حقوق بدین گیر دادین بما موتور سوارا؟؟پس چرا روی موتور ها برای دو نفر جاپایی میزاره کارخونه؟؟ها؟؟یاد ایرادی که از اتوبوس اسکانیا میگرفتین افتادم..بس کنین این بازیاتونو...خسته شدیم از دستتون..همه چیه مملکت درسته مگه که گیر میدین به موتور سوار بدبخت..فک میکنی موتور سواره خودش خوشش میاد توو این سرما و برف و بارن با زن بچه راه میوفته توو خیابون؟؟؟ خدا ظهور آقامون رو برسونه انشالله
  • کیا A1 ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    12 2
    سرنشین اضافه از موتور پیاده میشه و ده متر اونورتر دوباره سوار میشه!به همین راحتی و خوشمزگی.
  • بی نام US ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    4 1
    نمیدونم والا اینا چطور تصمیم میگیرن... امرار معاش مردم, جابجایی خانواده با این وضعیت که ماشین گرونه بیچاره از کجا بیاره ماشین بخره... کمی انصاف داشته باشید متخلف رو جریمه کنید...
  • amirmasoud A1 ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    3 0
    عزيزانم نوشته سرنشين يعني راكب موتور با سرنشين دونفر سه نفر بشن ممنوعه چرا كامل نميخونيد؟
  • مجید IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    3 1
    چه حادثه ها که از تعقیب و گریز موتورسوارا توسط پلیس رخ نداده!
  • وحید A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    1 3
    توقیف کنید... بعد به مناسبت یک عید دوباره عیدی و اجازه ترخیص بدهید... و این داستان همچنان ادامه دارد....
  • بی نام A1 ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    2 1
    برای عبور موتور سیکلتها از چراغ قرمز و تردد آنها از پیاده رو هم برخورد و اجرای قانون بکنید...
  • بی نام IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    2 2
    من چند وقت پیش موتورمو گرفتن که فقط جرمم این بوده که مدارکم باهام نبوده بعد گفت مدارکتو بیار موتورتو ببر . ولی وقتی بردم کلا رفتیم سر کار!! تا بالاخره با هزار پارتی!!!!!!بعد چند روز موتورو تونستم در بیارم. خدایی بچاپ انلاین
  • امین A1 ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    4 2
    من موندم این کلانتری که این قانون رو داره وضع میکنه فکر نکرده که ما بدبختا باید چی بخوریم.خودش که داره حقوق 3.4 میلیون میگیره فک کرده ماها هم همین حقوق رو میگیریم
    • mosi A1 ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      0 2
      کلانتری نمیگیره، پلیس راهور. درثانی حقوقشون یه تومنه. بحث حقوق نیست امیدوارم مشکل ریشه یابی بشه و از پایه حل بشه
  • علي A1 ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    1 5
    كسي حق نداره به بهانه فقير بودن يا نون دراوردن برا زن و بچه موجبات ازار واذيت ديگران رو فراهم كنه.مگه تو اروپا يا امريكا فقير يا بيكار وجود نداره ولي ايا حق دارن تو بلندگو داد بزنن ميوه بفروشن؟ايا حق دارن كنار خيابون دستفروشي كنند؟يا باموتور 20تا لاستيك ماشين جابجا كنند واگر تصادف كنند شخص نان اور ديگري را گرفتار كنند؟فقير بودن مجوز قانون شكني نيست.قطعا موتورسواران موجب بسياري از مشكلات هستندو به هيچ مقرراتي پايبند نيستند نه چراغ نه حق تقدم نه عبور ممنوع و........
  • حسام A1 ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 11
    خيلي خويه ولي متاسفانه تاريخ مصرف اين طرح ها حداكثر يك ماه است.
  • بی نام A1 ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    4 8
    من از شهرستان به تهران اومدم و بخاطر تحصیل در دانشگاه تهران مجبورم موقتا شکنجه زندگی توی این شهر رو تحمل کنم. در مقایسه با شهرم (شیراز) اصلا نمیشه وضعیت اسفناک فرهنگ موتورسواران تهران رو توصیف کرد. یک روز نیست که احساس وحشت از موتورهایی که پیاده رو واسشون خیابون هست منو رها کنه. چرا نیروی انتظامی با این وحشیگری به شدیدترین شکل ممکن برخورد نمیکنه؟ فقط باید رانندگان خودرو اعمال قانون بشن؟ خوشحالم که دو سال دیگه از این شهر میرم و دیگه هرگز به این شهر وحشتناک برنمیگردم.
  • sardari IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    2 2
    با سلام دوستان منظور سردار یک سرنشین به جز موتور سوار میباشد پس جمعا دو نفر اشکالی نداره من چند سری به پیک موتوری ها سوار شدم خدایی رعایت نمی کنند مخصوصا چراغ قرمزها و خیابونهای دوطرفه رو .با انداختن زنجیر پلاک موتورشون هم ناخواناست.
  • بی نام IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    3 2
    ظرفیت موتور را که تیمسار تعیین نمی کنه. موتور برای دو نفره. تیمسار از خودش قانون درست نکنه. الکی هی به مردم بیچاره گیر نده.
    • ناشناس A1 ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      1 2
      چرندنگو
  • بی نام A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    3 1
    شايد بهتر باشد اين قسمت از قانون هم مثل موارد ديگر در چند مرحله اجرا شود يعني ابتدا بيش از دو نفر را مجازات و متوقف كنند و بگويند كه بعد از فلان ماه هم بيش از يك نفر را متوقف مي كنيم. اينكارها نياز به آماده سازي اذهان دارد. موفق باشيد
  • زهرا A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    5 0
    سردار لطفا از 16 آذر طرح تشديد با: اراذل و اوباش، معتادان، قاچاقچيان، دزدان و زورگيران در سطح شهر تهران را پياده كنيد بخدا امان مردم را بريده اند كافي است با تاريك شدن هوا سري به حاشيه اتوبان ها و ميدان صادقيه بزنيد ببينيد چه امنيتي بر شهر تهران حاكم است خواهشا به داد مردم برسيد..................
  • مسلم A1 ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    8 0
    همیشه آسان ترین، راه بهترین راه نیست. فرهنگ سازی خیلی مهم تر از جریمه هاییه که تو جیب ناجا هم نمیره. کاش یه روز به فکر تولید وسایل استاندارد و ایمن و ساخت جاده و راه های کافی باشند...
  • mosi A1 ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 0
    اخیرا یه طرح خوب گذاشته بودن که برای موتور سواران متخلف کلاس برگزار میشه این خیلی خوبه اگه از ابتدا برای گواهی موتور آموزشگاه میزاشتن و به موتور سوار ها احترام میزاشتن بهتر بود نه اینکه یه روز به زور موتور همه رو سوار کفی کنن و بعد شیش ماه بیخیال شن. چرا برای خلافی موتور سامانه اس ام اس نیست؟ نباید پلیس موتور سوار هارو یه فرد بی شخصیت ببینه نباید اگه ایست داد و طرف ایستاد با کوچک ترین گیر موتور رو بخوابونه تا طرف جری بشه و از پیاده رو و در و دیوار فرار کنه و عقده ای بشه انصاف هم خوبه اما قبول دارم باید قانون رعایت شه ولی نباید یه روز شدید اجرا شه و یه سری الکی اسیر شن و شیش ماه دوباره هیچی.