طرح ساماندهی مرز باشماق آماده شده است

استاندار کردستان از آماده شدن طرح ساماندهی مرز رسمی باشماق مریوان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، بهمن مرادنیا در هشتمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش اظهار داشت: وضعیت مرز باشماق مریوان مطلوب نیست و بر همین اساس ساماندهی آن در دستور کار قرار گرفته است و به همین منظور نیز طرح آن تهیه و آماده برگزاری مناقصه است.

وی افزود: اعتباری که برای ساماندهی مرز باشماق در نظر گرفته شده ۷۰۰ میلیارد ریال است و امیدواریم با اجرای آن این مرز سامان پیدا کند.

استاندار کردستان در ادامه به وضعیت بازارچه های مرزی نیز اشاره کرد و گفت: این بازارچه ها که به دلیل تحریم ها تعطیل شده بود مجددا دولت با ورود بیش از ۱۰۰ قلم کالا موافقت کرده که منتظر ابلاغ نوع کالاها هستیم.

مرادنیا تصریح کرد: طرحی برای توسعه شهرهای مرزی در استان تهیه شده که برای اجرای آن ۱۰هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم و معاون اول رئیس جمهور قول داده است تسهیلات و اعتبارات مورد نیاز آن را تامین کند.

وی بیان کرد: اجرای این طرح می تواند تاثیر بسزایی در کاهش قاچاق و پایان پدیده کولبری ایفا نماید.

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود ضمن تاکید بر مبارزه با قاچاق سازمان یافته در استان تاکید کرد: کسانی که مسئول برخورد با کالای قاچاق هستند باید موضوع قاچاق را از معیشت مردم جدا بدانند و هر فعالیتی را که به قصد تامین معیشت انجام می شود را قاچاق تلقی نکنند.

مرادنیا همچنین بر پیگیری کسب مجوز برای صادرات دام از استان نیز تاکید کرد و گفت: ما در کردستان و درحال حاضر مصداق عینی قاچاق دام نداریم ودر تلاش هستیم تا با کسب مجوزهای لازم صادرات دام بصورت قانونی انجام شود تا تولید کنندگان متضرر نشوند.

وی با بیان اینکه طبق گزارش ها عده ای در مر باشماق اخلال ایجاد می کنند و برای صادر کنندگان و تجار ایجاد مزاحمت می کنند، خاطرنشان کرد: امنیت صادرات در مرزهای استان برای ما مهم است و به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد اشخاصی در این مرزها شرارت و برای صادر کنندگان مزاحمت ایجاد کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1339673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =