شگرد عروس جوان برای سرقت از خانه عتیقه فروش

روزنامه جوان نوشت: چندی قبل مرد سالخورده‌ای در شمال‌تهران به اداره پلیس رفت و از سرقت چند میلیاردی از خانه‌اش شکایت کرد.

شاکی در توضیح ماجرا گفت: من عتیقه فروش هستم و خانه بزرگی در یکی از خیابان‌های شمالی تهران دارم. چندی قبل همسرم فوت کرد و تنها شدم و از آنجایی که سن بالایی دارم برای استخدام نظافتچی در سایت دیوار آگاهی دادم و از آن طریق زن جوانی را به نام محبوبه برای نظافت و آشپزی استخدام کردم. او معمولاً هفته‌ای دو بار به خانه‌ام می‌آمد و نظافت و آشپزی می‌کرد و زمانی هم که من برای انجام کاری به مسافرت می‌رفتم، کلید خانه‌ام را برای نظافت در اختیار او قرار می‌دادم. چند روز قبل برای معامله‌ای به یکی از شهرهای جنوبی کشور رفتم و امروز وقتی به خانه‌ام برگشتم همه وسایل خانه‌ام بهم ریخته بود که حکایت از این داشت سارق یا سارقانی به خانه‌ام دستبرد زده‌اند. بلافاصله به اتاق مخصوصی که گاوصندوقم در آنجا قرار داشت رفتم که دیدم در گاوصندوق باز شده و تمامی پول‌ها، طلاها و اموال گرانقیمتم که بیش از ۲‌میلیارد تومان ارزش داشت سرقت شده است. پس از این با محبوبه تماس گرفتم که او اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت یک روز قبل که برای نظافت به خانه‌ام آمده متوجه سرقت نشده‌است.

با طرح این شکایت پرونده به دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت برای رسیدگی در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس‌آگاهی قرار گرفت.

مأموران در نخستین گام دوربین‌های مداربسته نزدیکی محل حادثه را مورد بازبینی قرار دادند که مشخص شد صبح روز حادثه زن نظافتچی وارد خانه مرد عتیقه فروش می‌شود و پس از ساعتی از آنجا خارج می‌شود. همچنین مشخص شد دقایقی بعد دو زن ناشناس که چهره خود را پوشانده‌اند وارد خانه می‌شوند و پس از چند ساعت در حالی که مشخص است اموال سرقتی را داخل کیف دستی حمل می‌کنند از خانه خارج می‌شوند. بررسی‌های بعدی مأموران نشان داد سارقان افراد آشنایی هستند که بدون تخریب در ورودی و با داشتن کلید یدک وارد خانه شده و دست به سرقت چند میلیاردی زده‌اند. مأموران با بدست آوردن این اطلاعات محبوبه را به عنوان مظنون حادثه تحت تعقیب قرار دادند که دریافتند وی پس از حادثه از محل گریخته است.

بدین ترتیب مأموران برای دستگیری متهم دست به تحقیقات فنی زدند و در نهایت چند روز قبل متهم را در مخفیگاهش بازداشت کردند. زن جوان پس از دستگیری به سرقت اموال مرد عتیقه فروش با همدستی خواهر شوهرش اعتراف کرد و مأموران نیز خواهر شوهر وی را بازداشت کردند. دو متهم پس از بازجویی برای ادامه تحقیقات در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.

گفتگو با متهم
سابقه داری؟
نه، من تا الان که ۳۰‌سال سن دارم حتی یکبار هم به کلانتری نرفته‌ام.

پس چرا دست به سرقت زدی؟
مشکل مالی داشتم و از طرفی هم خواهر شوهرم مرا وسوسه کرد.

یعنی از ابتدا در پوشش نظافتچی برای سرقت وارد خانه مرد عتیقه‌فروش شدی؟
نه، من پس از اینکه ازدواج کردم نیاز مالی پیدا کردم و به همین خاطر خودم برای نظافت منزل آگهی دادم و قصد داشتم کار کنم و مشکل مالی‌ام را رفع کنم تا اینکه با آگهی شاکی در سایت دیوار روبه‌رو شدم و برای استخدام پیش او رفتم و او هم مرا استخدام کرد، اما من اصلاً قصد سرقت نداشتم.

چه شد که تصمیم گرفتی از خانه او سرقت کنی؟
به خاطر چشم و هم‌چشمی عروسی مجللی گرفتم که هزینه آن زیاد شد و به همین خاطر بدهکار شدم. وقتی در خانه این مرد استخدام شدم و به خواهر شوهرم گفتم که مرد عتیقه فروش خیلی پولدار است و همیشه در گاوصندوقش مقدار زیادی پول و طلا نگهداری می‌کند که مرا وسوسه کرد تا در فرصت مناسبی همراه او دست به سرقت بزنیم. او گفت پس از سرقت اموال صاحبخانه علاوه بر اینکه بدهی‌مان را می‌دهیم زندگی رؤیایی را می‌توانیم تجربه کنیم و من هم قبول کردم.

درباره نقشه سرقت توضیح بده؟
ما ابتدا قصد داشتیم او را مسموم کنیم و حتی چند باری خواهر شوهرم داخل کوچه منتظر بود که من صاحبخانه را مسموم و بیهوش کنم و بعد او وارد خانه شود و دو نفری از گاوصندوق سرقت کنیم، اما من ترسیدم که او فوت کند و به همین خاطر نقشه را عملی نکردم تا اینکه تصمیم گرفتیم در فرصت مناسبی که او در خانه نیست دست به سرقت بزنیم.

روز حادثه چرا بار اول تنهایی وارد خانه شده بودی؟
وقتی مرد عتیقه فروش به مسافرت رفت کلید خانه‌اش را برای نظافت در اختیار من قرار داد و این بهترین فرصت بود برای سرقت. من قصد داشتم مأموران را فریب دهم و به همین سبب ابتدا یک‌بار با چهره باز به خانه شاکی رفتم تا تمارض کنم برای نظافت به خانه رفته‌ام و بار دوم در حالی که چهره‌ام را تغییر داده و عینک زده بودم همراه خواهر شوهرم وارد خانه شدیم. فکر کردم با این روش مأموران وقتی دوربین‌ها را بررسی کنند به من شک نمی‌کنند.
23302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1340072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =