دومین حکم سبز جایگزین حبس در چهارمحال و بختیاری صادر شد

یک نفر متخلف جرایم عمومی در استان، به پاکسازی طبیعت اطراف تالاب بین المللی چغاخور از زباله به میزان ۵۴۰ ساعت جایگزین حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان ، مدیـر کـل حفاظت محیط زیست استان گـفت: یک نفر متخلف جرایم عمومی در شهرستان بروجن به پرداخت جزای نقدی و حبس محکوم شد.

شهرام احمدی در این رابطه افزود: پس از بررسی پرونده، در راستای اجرای مجازات جایگزین حبس که منجر به بازپروری بزهکار و کاهش نرخ تکرار جرم شده و زمینه ساز پذیرش مسئولیت جرم ارتکابی و جبران خسارت ناشی از آن می‌شود، دستگاه قضا حبس این متهم را به انجام خدمت عمومی رایگان از طریق پاکسازی و جمع‌آوری زباله‌های موجود در محیط‌زیست اطراف تالاب بین المللی چغاخور در شهرستان بروجن به میزان ۵۴۰ ساعت تبدیل کرد که این مجازات بنا بر تصمیم دستگاه قضا بیش از ۴ ساعت در روز نخواهد بود.

احمدی ادامه داد: این تصمیم با درنظر گرفتن عدم وجود سابقه محکومیت کیفری متهم، اعلام موافقت متخلف، فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی نسبت به محیط زیست گرفته شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: چنانچه متهم از اجرای حکم تخلف نماید، تعقیب قانونی و مجازات لازم برای این متخلف در نظر گرفته خواهد شد.

گفتنی است ، این دومین حکم سبزی است که در ماه جاری به پاکسازی طبیعت جایگزین حبس تعزیری منجر شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1340283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =