راه اندازی ستاد تسهیل ازدواج در اردبیل

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل گفت: با مصوبه شورای فرهنگ عمومی و پیشنهاد دانشگاه محقق اردبیلی ستاد تسهیل ازدواج با همکاری دستگاه‌های مرتبط راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، سیدناصر اسحاقی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در اردبیل اظهار کرد: برای تشویق دانشجویان به امر ازدواج این ستاد فعالیت خود را در دانشگاه‌ها آغاز کرده و تلاش بر این خواهد بود تا به صورت فراگیر با همکاری این ستاد راهکارهای تسهیل در امر ازدواج به شکل مناسب ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: به رغم کاهش آمار ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج و معضلی به نام طلاق که سیل‌آسا خانواده‌ها را تهدید می‌کند، به نظر می‌رسد راه‌اندازی این ستاد با انجام ماموریت‌های تعریف شده می‌تواند به پایداری امر ازدواج کمک کند.

از ۲۳ هزار ازدواج ثبت شده ۱۸ هزار نفر تسهیلات دریافت کرده‌اند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با قدردانی از مدیران بانکی در پرداخت تسهیلات ازدواج گفت: از ۲۳ هزار ازدواج ثبت شده ۱۸ هزار نفر تسهیلات دریافت کرده‌اند که رقم قابل قبولی است و انتظار می‌رود تا پایان امسال این آمار افزایش یابد.

اسحاقی به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی در خصوص فرزندآوری خانواده‌ها و زوجین بیان کرد: پیری جمعیت ایران را تهدید می‌کند و وضعیت فرزندآوری در کشور به مرز هشدا رسیده و ضرورت دارد ترغیب و تشویق در این امر انجام شود.

وی ادامه داد: پیامدهای کاهش جمعیت کشور سبب شده است تا آمار جمعیتی و ترکیب آن به هم خورده و اختلاف‌های قومی و قبیله‌ای و حتی مذهبی بروز پیدا کند که هشدارهای مقام معظم رهبری را در این زمینه باید جدی گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ضرورت تدوین بسته‌های حمایتی از خانواده‌ها را در ارتباط با فرزندآوری یادآور شد و تصریح کرد: اعمال سیاست‌های کنترل جمعیتی در دو دهه اول انقلاب آثار خود را در ازدواج و کاهش جمعیت جوان نشان می‌دهد که براساس تصمیم‌گیری شورای فرهنگی ضرورت دارد هم موضوع ازدواج و هم فرزندآوری زوجین به عنوان یک برنامه اساسی در دستور کار قرار گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1340587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =