۰ نفر
۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
حامیان گوایدو سراغ روس ها رفتند

ایرنا نوشت: مخالفان دولت ونزوئلا از آمریکا و دیگر کشورهای جهان درخواست کردند به روسیه به دلیل حمایتش از رئیس‌جمهوری ونزوئلا فشار بیاورند.

رسانه های غربی گزارش دادند، "کارلوس وچینو" نماینده مخالفان دولت کاراکاس در واشنگتن روز گذشته(جمعه) اعلام کرد: همزمان با ادامه بحران سیاسی در ونزوئلا، نقش حمایتی روسیه از دولت نیکلاس مادورو از لحاظ اقتصادی، دیپلماتیک و نظامی موجب نگرانی فزاینده است.

وی افزود: از جامعه جهانی می‌خواهم با فشارهایش زمینه پاسخگویی روسیه در مورد حمایتش از دولت مادورو را فراهم کنند.

این نماینده مخالفان دولت کاراکاس خاطر نشان کرد، کارزار فشارهای بین المللی به روسیه باید به شرکت نفتی دولتی روسیه نیز وارد شود که به ونزوئلا کمک کرده است.

پیش از این الیوت آبرامز نماینده دولت آمریکا در امور ونزوئلا اخیرا اعلام کرده بود که حکومت مادورو بیش از پیش به کمک های روسیه اتکا کرده است.

وچینو عنوان کرد که گام های جدید جامعه جهانی علیه روسیه باید شامل اقدامات اتحادیه اروپا و کشورهای مختلف در جهان علیه مسکو باشد.

آمریکا پس از مراسم تحلیف مادورو برای دور دوم ریاست جمهوری، او را "غاصب قدرت" خواند و اعلام کرد که دیگر وی را به عنوان رییس جمهوری ونزوئلا به رسمیت نمی‌شناسد.

پس از آنکه گوایدو در بهمن ماه سال گذشته خود را رییس جمهوری موقت این کشور اعلام کرد، واشنگتن بلافاصله او را به رسمیت شناخت. بیش از ۵۰ کشور دیگر به تبعیت از آمریکا گوایدو را به عنوان رییس جمهوری قانونی ونزوئلا شناسایی کرده و خواستار برگزاری انتخابات جدید شدند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1341155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =