هلال احمر به بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ نفر از سیل‌زدگان سیستان امدادرسانی کرد

معاون عملیات سازمان امداد و نجات از امدادرسانی به بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ نفر از سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان توسط بیش از ۵۰۰ امدادگر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حامد سجادی با اشاره به جزئیات امدادرسانی در سیل و آب‌گرفتگی استان سیستان و بلوچستان در ۴ روز گذشته، گفت: هموطنان ساکن در ۱۳ شهرستان ایرانشهر، چابهار، خاش، دلگان، زاهدان، سرباز، سراوان، سیب و سوارن، فنوج، کنارک، میرجاوه، نیک شهر و هیرمند متأثر از سیل و آب‌گرفتگی بوده‌اند و در این مدت به ۳ هزار و ۴۲۸ نفر در ۹۸ شهر و روستا امدادرسانی شد و متأسفانه یک نفر بر اثر وقوع سیل در شهرستان سرباز جان باخت.

وی با اشاره به اسکان اضطراری یک هزار و ۱۴۴ نفر در استان سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: ۵۲۱ امدادگر و نجاتگر در قالب ۱۰۴ تیم عملیاتی در حال امدادرسانی به هموطنان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی در این استان هستند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره برپایی اردوگاه اسکان اضطراری در کنارک، فنوج و قصر قند افزود: تاکنون ۲۵۲ دستگاه چادر، یک هزار و ۸۵ تخته پتو، ۵۰۹ تخته موکت، ۲ هزار و ۹۶۱ کیلوگرم نایلون، یک هزار و ۱۸۲ قوطی کنسرو و ۱۳۰ بسته غذایی میان متأثران توزیع شده است.

سجادی با اشاره به مناطق نیازمند به خدمات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان به دلیل انسداد مسیرها، گفت: ۲۹۲ روستا در این استان نیازمند به خدمات امدادی هستند که از این تعداد ۱۲ روستا در خاش در بخش نوک آباد، ای راندگان و مرکزی، ۲۴ روستا در قصر قند در بخش کاجور، ۱۸۴ روستا در سرباز بخش سرباز کلات، پارود، پیشین و مرکزی، ۲۶ روستا در دلگان بخش گنبد و مرکزی، ۳۵ روستا در سراوان بخش جالق، مهرگان و دهستان ناهوک و ۷ روستا در کنارک بخش مرکزی – همچنان در محاصره آببوده و نیازمند به کمک هستند.

۴۷۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1341808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =