پلوسی: دلایل کافی برای برکناری ترامپ وجود دارد

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، اظهار داشت در جلسات استماع که با هدف تحقیق در موضوع استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برگزار شد دلایلی به دست آمد که برای برکناری رئیس جمهور کافی است.

در برابر اصرار نانسی پلوسی، دونالد ترامپ این تلاش‌ها را سیاسی خواند و خواستار مختومه کردن این پرونده شد.

عبدالخالق حمداوی، خبرنگار العالم در گزارشی تصریح کرد، با وجود تداوم جنجال‌ها در آمریکا برای آغاز استیضاح ترامپ در مجلس سنا، دموکرات‌ها و جمهوریخواهان درباره تدابیر لازم برای آغاز محاکمه با هم اختلاف نظر دارند. 

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا معتقد است در مرحله تحقیق، جلسات استماع موجب شده است تا دلایل و مستندات کافی برای برکناری ترامپ به دست آید در نتیجه تاخیر در تفهیم دو مورد اتهام مطرح شده، نتایج خیلی خوبی به دنبال داشته است. پلوسی گفت: باور دارم دلایل کافی برای برکناری وجود دارد، با تاخیر در رسیدگی به این موضوع، خواستیم مردم هم به ضرورت حضور شهود پی ببرند. در حال حاضر توپ در زمین آن هاست یا شهود را فرا می‌خوانند یا بهای دعوت نکردن از شهود را پرداخت خواهند کرد.

قرار است پلوسی فردا سه شنبه با نمایندگان دموکرات دیدار کند تا بتواند بر اساس قانون، زمینه را برای به رای گذاشتن رسمی دو ماده اتهامی فراهم کند و بتواند دو ماده اتهامی برای برکناری ترامپ را به مجلس سنا ارائه دهد. به نظر می‌رسد زمان استیضاح در مجلس سنا چندان طولانی نشود، در نتیجه اکثریت جمهوریخواهان سنا این فرصت را دارند تا ترامپ را در اتهام‌های وارده یعنی بهره برداری از قدرت و مانع تراشی در برابر کار کنگره تبرئه کنند، اما قبل از رسیدن به این مرحله، ترامپ در توئیتی خواستار آن شد تا این پرونده بدون برگزاری جلسه استیضاح، مختومه شود. وی افزود: تدابیر مجلس سنا ثابت خواهد کرد رئیس جمهور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری از جانب رقبای دموکرات، به نوعی با پیگرد سیاسی مواجه شده است.

نانسی پلوسی، ابراز امیدواری کرده بود بتواند با فشار بر رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا، رضایت او را برای حاضر شدن شهود و دستیابی به دلایل جدید برای استیضاح به دست آورد، اما رهبر جمهوری خواهان سنا به این خواسته تن نداد.

پلوسی تاکید کرد پیام‌های الکترونیکی جدیدی به دست آمد که دو اتهام مطرح شده علیه رئیس جمهور را تایید می‌کند.

در همین حال جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا اعلام کرد در صورت درخواست، برای شهادت دادن آماده است، اما ترامپ گفت: ممکن است برای مقابله با حضور بولتون از اختیارات ریاست جمهوری استفاده کند.

سناتور مک کانل اخیرا گفت: آنان آرای کافی در اختیار دارند تا مجبور نباشند به خواسته دموکرات‌ها تن دهند.

با این حال دموکرات‌های سنا امیدوارند تاخیر در این کار موجب شود نظر افکار عمومی تغییر کند و این امر منجر به استیضاحی فراگیرتر شود.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1342051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =