۰ نفر
۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
نوشیدن چای و کاهش خطر سکته!

به گفته محققان افرادی که چای می‌نوشند احتمال خطر سکته در آنها کمتر است. نوشیدن روزانه یک لیوان چای می‌تواند طول عمر را افزایش و دکتر را از شما دور نگه دارد. همچنین نوشیدن ۳ لیوان یا بیشتر در هفته می‌تواند سلامت  قلب و عروق را افزایش دهد.

در این بررسی طولانی مدت که بر روی ۱۰۰۹۰۲ شرکت کننده و به مدت ۷.۵ سال انجام شد، در آن شرکت کنندگان را به دو دسته، کسانی که در هفته ۳ لیوان یا بیشتر چای می‌نوشند و آن‌هایی که نمی‌نوشند تقسیم کردند.  

براساس نتایج آنهایی که به طور مداوم چای نوشیدند احتمال ابتلا به انواع بیماری‌های از جمله قلبی-عروقی و سکته تا ۵۶ درصد کاهش یافته بود.  

قدرت پلی فنول

به گفته برخی محققین بدست آمدن چنین نتایجی به دلیل وجود یک ماده شیمیایی به نام پلی فنول است که هم در چای سیاه هم سبز وجود دارد. پلی فنول در گیاهان به ویژه گیاهان گلدار یافت می‌شود. به گفته دکتر Satjit Bhusri قسمت "فنل" پلی فنول‌ها جایی است که گیاهان و گل‌ها رایحه یا عطر آنها را می‌گیرند.  

از پلی فنول به عنوان یک ماده موثر در قلب و عروق شناخته می‌شود که این مزایا شامل بهبود عملکرد رگ‌های خونی، رقیق کنندگی و انقباض کمتر است. همچنین می‌تواند باعث افزایش کلسترول خوب و کاهش التهاب نیز شود.  

چای سیاه یا سبز؟

در حالی که هر دو چای سیاه و سبز دارای پلی فنول هستند، اما به نظر می‌رسد چای سبز بهتر از سیاه است. در واقع این امر می‌تواند به دلیل فرایند تخمیری باشد که برای تولید چای سیاه صورت می‌گیرد و ممکن است اثر پلی فنول را کمی رقیق کند. همچنین در این بررسی تنها ۸ درصد افراد چای سیاه نوشیدند.  

نوشیدن حداقل ۳ لیوان چای در هفته می‌تواند سلامت فرد را تامین کند. اما چای تنها منبع دارای پلی فنول نیست. بسیاری از مواد خوراکی مانند شکلات تلخ و انواع توت‌ها دارای پلی فنول هستند.  

healthline.com

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1342103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =