افزایش خدمات ابتدایی، در توسعه توریسم درمانی موثر است

استاندار کردستان، توجه، مدارا و همچنین افزایش خدمات ابتدایی مانند تسهیل حمل و نقل بیماران از مرز تا مراکز درمانی کردستان را در جذب مراجعین و توسعه توریسم درمانی استان موثر دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، بهمن مرادنیا در نشستی با رییس دانشگاه علوم پزشکی استان و مسئولان بخش های بین الملل این دانشگاه، از برنامه ریزی علوم پزشکی کردستان برای برگزاری همایشی به منظور معرفی توانمندی های پزشکی_درمانی استان در راستای توسعه گردشگری سلامت، و دعوت از مسئولان ذیربط استان های اقلیم کردستان عراق استقبال کرد و از مسئولان دانشگاه خواست علاوه بر این همایش، با سفر به اقلیم و دیدار و مذاکره با مسئولان مربوطه، توانمندی های پزشکی استان را معرفی کرده و روابط طرفین را نیز تقویت نمایند.  

وی خاطرنشان کرد: شهروندان اقلیم کردستان عراق همنوع و برادر ما هستند و به دلیل قرابت فرهنگی و زبانی، در سنندج احساس بیگانگی نمی کنند لذا توجه، مدارا و همچنین فراهم نمودن خدمات ابتدایی مانند خودروی ویژه از مرز تا مراکز درمانی آنها را به استفاده از خدمات استان ترغیب می کند.

استاندار کردستان یادآور شد: استفاده از تجربیات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان می تواند در توسعه توریسم درمانی و جذب و خدمت رسانی مناسب به مراجعین مفید و مؤثر باشد و کمک کند تا بتوانیم با سایر کشورها رقابت کنیم.

مرادنیا، برنامه ریزی و زمانبندی دقیق را حائز اهمیت دانست و افزود: با از دست دادن زمان، فرصت های بیشتری را از دست می دهیم.

شایان ذکر است، جذب دانشجویان خارجی به ویژه دانشجو از اقلیم کردستان عراق در مقاطع مختلف، از دیگر برنامه های دانشگاه علوم پزشکی کردستان است.

46

کد خبر 1342131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =