سفیر ایران در افغانستان گفت: ارتقای جایگاه اقتصادی و تجاری ایران در افغانستان، نیازمند تغییر نگرش در این زمینه است.

به گزارش ایسنا فداحسین مالکی در جلسه تخصصی صادرات در اتاق بازرگانی مشهد، با بیان این‌که افغانستان از نگاه تجاری و اقتصادی برای جمهوری اسلامی ایران یک کشور هدف است، اظهار کرد: این کشور جزء 10 کشور مهم به لحاظ اقتصادی و تجاری و به لحاظ امنیتی - سیاسی اولین کشور به لحاظ اهمیت تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون آمادگی تامین سوخت در افغانستان را داریم و تفاهم نامه اولیه در این باره نیز به امضا رسیده اما هنوز مقدار آن نهایی نشده است.

وی اظهار کرد: امروز افغانستان به صورت یک باشگاه سیاسی و امنیتی در دنیا درآمده است و در مورد مسائل تجاری و اقتصادی هم این کشور یک فرصت مهم است که ایران باید هر روز جایگاه خود را در همه زمینه‌های از جمله اقتصادی ارتقا دهد.

وی افزود: ارسال کالاهای با کیفیت از ایران به افغانستان به یقین در ارتقای جایگاه اقتصادی کشورمان تاثیرگذار است.

سفیر ایران در کابل همچنین گفت: استان خراسان رضوی جایگاه خوبی به لحاظ تجاری و اقتصادی در افغانستان دارد اما هنوز نیاز به کار زیادی در این زمینه وجود دارد.

وی در ادامه از عملیات اجرای قطعه چهارم راه آهن چابهار- دوغارون در مرز با کشور افغانستان با هزینه 100 میلیون دلار و سرمایه گذاری برای خط لوله سوخت دوغارون با اعتبار 300 میلیون دلار در آینده نزدیک خبر داد.

مالکی گفت: این پروژه‌ها می‌تواند در زمینه اقتصادی جایگاه کشورمان را در افغانستان بیش از پیش ارتقا دهد.

/30112

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 134257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =