از همدلی با مردم تا استقبال از دربی پایتخت

زمان نمایش فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فجر در سینما رسانه مشخص شد. ۲۸ فیلم بلند به همراه ۲۰ فیلم کوتاه و مستند، در مدت ۱۰ روز روی پرده سالن‌های پردیس ملت به نمایش درخواهند آمد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم قرعه‌کشی جدول سینمای رسانه در سی‌وهشتمین جشنواره ملی فجر با اجرای محمدرضا مقدسیان، ظهر امروز (پنجشنبه ۲۶ دی) با حضور عوامل فیلم‌ها، مسئولان برگزاری جشنواره و اهالی رسانه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر جشنواره فیلم فجر با تشکر از سینماگرانی که با حضورشان، بنا را بر همدلی و همراهی با مردمی گذاشته‌اند که در شرایط روحی سختی هستند، گفت: «برگزاری همین مراسم هم در این شرایط سخت بود اما برای اینکه قرعه‌کشی نکردن، ممکن بود باعث تضییع حق بعضی از فیلمسازان باشد، تصمیم گرفتیم این مراسم را برگزار کنیم.»

وی با بیان اینکه این روزها همه ما در شرایط روحی سختی هستیم. گفت: «بخشی از مردم در سانحه هوایی داغ دیده‌اند و مردم کرمان هم در اتفاقی که رخ داد، مظلوم واقع شدند اما جشنواره برای جشن و شادی نیست و یکی از چیزهایی که در طی این سال‌ها مردم را دلگرم کرده، همین سینما است.»

در ادامه این مراسم، قرعه‌کشی سانس نمایش فیلم‌های بخش‌های سودای سیمرغ، نگاه نو، مستند و کوتاه داستانی انجام شد. بر این اساس، سانس چهارم هر روز، به فیلم‌های مستند و کوتاه تعلق گرفت. قرعه‌کشی توسط اهالی رسانه یا برخی از چهره‌های هنری حاضر در مراسم، از جمله بهروز افخمی انجام شد.

در بخشی از این مراسم هم، محمدرضا مقدسیان، از دختر و پسر زنده‌یاد مهدی شادمانی (از درگذشتگان رسانه)، دعوت کرد که روی صحنه بیایند و یک قرعه را انتخاب کنند. آوا و آراد شادمانی، نام فیلم «تومان» را از گوی خارج کردند.

از نکات جالب در جدول نمایش فیلم‌های جشنواره ۳۸، خالی ماندن سانس دوم روز پنجشنبه ۱۷ بهمن است که هم زمان با انجام دربی پایتخت است. مسئولان برگزاری جشنواره ترجیح دادند تا در این سانس، هنرمندان و اهالی رسانه حاضر در کاخ جشنواره، به تماشای مسابقه فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران بپردازند.

محمد احسانی، هاشم میرزاخانی، جواد نوروزبیگی، امیر سیدزاده، غلامرضا موسوی، محمدرضا لطفی، بهروز افخمی، بهرنگ دزفولی‌زاده، حسن کلامی، سعید نجاتی، مهدی موسوی‌برزوکی، سعید زمانیان، مرجان خسروی، کیوان علی‌محمدی، علی اسدزاده،  امیر بنان، محمدحسین مهدویان، محمد کارت، جمشید محمودی، نوید محمودی، سالم صلواتی، حمیدرضا قربانی، بهروز شعیبی، سعید سعدی، محمدرضا منصوری، سیدمصطفی احمدی، مسعود فراستی، سعید خانی، برزو نیک‌نژاد، علیرضا باذل، محمدرضا مصباح، مجید کریمی، بهتاش صناعی‌ها، علی درخشنده، میثم میرزایی، محمود رضوی، حبیب والی‌نژاد و شهرام مسلخی از جمله حاضران در این مراسم بودند.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1342897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =