علیپور: اولین بار آقایحیی من را در ۱۵ سالگی در لیگ بازی داد!

مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اول قهرمانی پرسپولیس و بعد آقای گلی! دوست دارم بتوانیم چهارمین قهرمانی را جشن بگیریم.

روزنامه خبرورزشی نوشت: گابریل کالدرون رفت و یحیی گل‌محمدی به عنوان جانشین این مرد آرژانتینی سرمربی پرسپولیس شد. به موازات این فعل و انفعال که پرسروصدا هم بود، کریستین اوساگونا مهاجم اهل نیجریه به پرسپولیس پیوست تا در نیم‌فصل دوم به گل‌زنی خط حمله این تیم کمک کند. به همین بهانه بد ندیدیم سراغ علی علیپور مهاجم اول پرسپولیس برویم و با او هم‌کلام شویم.

از تمرینات چه خبر؟
خدا را شکر همه چیز خوب است. تمرینات مرتب زیر نظر گل‌محمدی و کادر فنی دنبال می‌شود و همه بچه‌ها با انگیزه‌ای بالا تمرین می‌کنند.

فرشاد احمدزاده دوست صمیمی‌ات و حسین ماهینی هم از تیم جدا شدند. در این رابطه نظری نداری؟
به هر حال فوتبال همین است. یک روز اینجا هستی و فردا ممکن است در تیم دیگری باشی. حسین ماهینی و فرشاد احمدزاده هم در سال‌های اخیر به قهرمانی تیم پرسپولیس خیلی کمک کرده‌اند و از دوستان خوب من هستند. حسین که به تیم شهرم نساجی رفته و فرشاد هم نیم‌فصل دوم در اهواز توپ می‌زند. برای هر دو آرزوی موفقیت می‌کنم.

نیم‌فصل اول را با صدرنشینی پشت سر گذاشتید، گابریل کالدرون، اما رفت! فکرش را می‌کردی؟
ایشان هم برای پرسپولیس زحمت کشیدند. من به همه مربیانم احترام می‌گذارم و قدردان زحمات همه آن‌ها هستم. امیدوارم آقای کالدرون هم هر جایی که هست موفق باشد.

حضور یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنی؟
اولین بار آقا یحیی من را در لیگ بازی داد!

جداً؟ در نساجی مازندران؟
بله، خوب به خاطر دارم که ۱۵ ساله بودم. نساجی مازندران با تیم پیام مخابرات شیراز بازی داشت و حدود ۲۰ دقیقه در آن مسابقه به میدان رفتم. حدود ۹ سال پیش بود که گل‌محمدی سرمربی‌گری تیم نساجی مازندران را برعهده داشت.

پس شناخت خوبی هم از تو دارد.
ایشان در نیم‌فصل اول در لیگ برتر مربی‌گری کرده و از همه بازیکنان و تیم‌ها شناخت کافی دارد.

کادر فنی صددرصد پرسپولیسی، تیتری بود که ما زدیم. نظرت چیست؟
بله، خیلی خوشحال‌کننده است که در پرسپولیس فعلی همه پرسپولیسی هستند. مدیرعامل ما آقای انصاری‌فرد بازیکن تیم بوده، همین طور افشین پیروانی، آقایحیی، آقاکریم و... که همگی بازیکن تیم پرسپولیس بوده‌اند.

می‌دانیم زمانی شاگرد حمید استیلی در راه‌آهن بودی. می‌خواستیم نظرت را در خصوص حذف تیم امید بدانیم.
خیلی حیف شد. حمیدخان هم خیلی زحمت کشید، اما قسمت نشد. به همه باید خسته‌نباشید گفت. متأسفانه خیلی به فوتبال پایه‌ای بها داده نمی‌شود. به طور مثال در استان مازندران و روستای خودمان قراخیل کلی استعداد فوتبالی وجود دارد ولی به جایی نمی‌رسند. این استعدادها توجه می‌خواهند. مشکل تیم امید مشکل فوتبال پایه‌ای در کشورمان است. همه فقط نتایج تیم امید کشورمان را می‌بینند در حالی که در رده‌های نوجوانان و جوانان باید این تیم ساخته شود. از طرفی به استعدادیاب‌ها هم توجهی نمی‌شود و...

برگردیم به پرسپولیس، در نقل‌وانتقالات زمستانی کریستین اوساگونا را خریدید. آیا او می‌تواند به پرسپولیس کمک کند؟
اوساگونا قبلاً در لیگ برتر ما بازی کرده و فوتبال کشورمان را می‌شناسد. باشگاه پرسپولیس هم با مطالعه کامل او را خریده که استفاده کند.

به نظر می‌رسد شکل فوتبالش شبیه گادوین منشا باشد. با منشا زوج خوبی به ویژه در لیگ قهرمانان آسیا ساخته بودید. با اوساگونا هم می‌توانید زوج خطرناکی برای خط حمله پرسپولیس بسازید.
بله، گادوین منشا مهاجم جنگنده و دونده‌ای بود که خیلی خوب برای مهاجم کناری خود فضاسازی می‌کرد. مهاجمان آفریقایی اصولاً قدرت بدنی بالایی دارند و ان‌شاءالله با اوساگونا هم زوج خوبی خواهیم ساخت.

لابد می‌دانی یحیی گل‌محمدی از آن دست مربیانی است که فوتبال هجومی را دوست دارد. با این نوع فوتبال می‌توانی آقای گل شوی؟
همیشه گفته‌ام و باز هم می‌گویم اول قهرمانی پرسپولیس و بعد آقای گلی! دوست دارم بتوانیم چهارمین قهرمانی را جشن بگیریم.

این مطلب را هم بخوانید: رحمتی بازوبند کاپیتانی را قبول نکرد!

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1343650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =