دیدگاه کاربران خبرآنلاین درباره وام ۱۰۰ میلیون تومانی ازدواج/ دوره بازپرداخت ۵ ساله کم است

کاربران خبرآنلاین درباره مصوبه افزایش وام ازدواج به ۱۰۰ میلیون تومان عنوان می‌کنند: دوره بازپرداخت وام را باید تا ۷ یا ۸ سال در نظر بگیرند تا ماهانه خرج کمتری رو دست افراد بگذارد. »

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق و در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی، وام ازدواج در سال آینده به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

 وام ازدواج در حال حاضر ۶۰ میلیون تومان است. بر این اساس مقرر است در سال آینده یه هر یک از زوجین ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با دوره بازپرداخت ۵ ساله پرداخت کند. اما در این میان، سوال مهم این‌جاست که پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به زوجین، تا چه حد می تواند مشکلات اقتصادی بر سر راه ازدواج را حل کند؟ کاربران خبرآنلاین در این خصوص دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: «یه واحد آپارتمان قیمتش در تهران شده یک میلیارد. زوج با ۱۰۰ میلیون میخوان چه کار کنند. تازه یه عالمه قسط هم داره این وام. »

کاربر دیگری عنوان کرد: «با هر بهره‌ای چه فرق داره، ضامن نداریم ما. »

کاربری تصریح کرد: «ضامنش رو از کجا بیاریم عزیز من. »

یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: «فقط باعث افزایش آمار ازدواج سوری می‌شه. »

کاربری عنوان کرد: «سوال نداره. همه مشکلات حل میشه. اصلا من از وقتی این خبر رو فهمیدم مصمم شدم سریعا ازدواج کنم. »

«حسین» از کابران خبرآنلاین تصریح کرد: «مشکل که حل نمی‌شه، مشکل زیاد هم می‌شه. ۱۰۰ میلیون تومان وام ۵ ساله ماهی ۲ میلیون قسطش می‌شه. یه جوان با حداقل حقوق ۲ میلیون تومان باید ۵ سال هیچی نخوره قسط بده، وقتی وام رو می‌گیره تازه مشکل قسط دادن و مشکلات بعدی شروع می‌شه. همون ندن بهتره تا درآمدها اصلاح بشه. »

کاربری که نام خود را «سید» عنوان کرد، متذکر شد: «شاید در ابتدا حلال باشه، ولی در بلندمدت فقط برای طرفین مشکلات در پی دارد. به‌جای افزایش وام ازدواج باید روی فرهنگ خانواده‌ها کار بشه که دست از این همه تجمل‌گرایی برداریم. »

کاربری تصریح کرد: «متاسفانه نه تنها مشکلات را حل نمی‌کند، بلکه موجب رشد ازدواج‌های زود هنگام و کودکانه می‌شود. »

«هاشم» کاربر خبرآنلاین نوشت: «با این تورم، سال آینده می‌شود ۲۰۰ میلیون تومان. »

کاربری تاکید کرد: «مبلغش خوبه اما دوره بازپرداخت کوتاهه. »

یکی از کابرآنلان عنوان کرد: «خیلی عالی هست، فقط دوره باز پرداختش رو باید تا ۷ یا ۸ سال در نظر بگیرند تا ماهانه خرج کمتری رو دست بگذاره. »

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1343827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =