بیش از ۲ میلیون نفر در پرسش مهر رییس‌جمهوری شرکت کردند

ایرنانوشت: مدیرکل فرهنگی، هنری ، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: ۲ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۴۰ دانش آموز و فرهنگی کشور در بیستمین پرسش مهر رییس جمهوری شرکت کردند.

علی رمضانی در کرج با اشاره به اینکه در این دوره شاهد رشد ۲۰ درصدی شرکت کنندگان پرسش مهر در مدارس کشور هستیم، خاطرنشان کرد: پرسش مهر بیستم ریاست جمهوری از آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در مدارس کلید خورد که دانش آموزان و فرهنگیان تا ۱۷ دی ماه ۹۸ فرصت شرکت در آن را داشتند.

این رقابت فرهنگی درحوزه ادبی ، پژوهشی و سرود آوایی ، نمایشی و فضای مجازی بوده است.

وی گفت: سووالی که رییس جمهوری مطرح کرد مطالبه اصلی دانش آموزان است و معاونت پرورشی و فرهنگی  وزارت آموزش و پرورش انجام این مهم را به عنوان یکی از برنامه های نشاط برانگیز دنبال می کند.

رمضانی اضافه کرد: دبیرخانه پرسش مهر رییس جمهوری در تهران و کانون شهید مفتح مستقر شده و  آثار ارسالی را مورد ارزیابی قرار می دهد.

رمضانی یادآور شد: تفاوت برگزاری مسابقات فرهنگیان نسبت به سال های گذشته دراین است که آثار از مدرسه مستقیم به دبیرخانه ستاد پرسش مهر ارسال شد تا راستی آزمایی دقیق تری انجام شود.

وی عنوان کرد: آثار فرهنگیان در ۱۷ رشته شعر، داستان، وبلاگ، فیلم کوتاه، نمایشنامه نویسی، طراحی، تصویرسازی، پوستر، عکاسی، خوشنویسی، مجسمه سازی، کاریکاتور، نقاشی خط و نقاشی آبرنگ و نقاشی رنگ روغن است.
 پرسش مهر ریاست جمهوری فرصتی مناسب برای نهادینه ‌کردن فرهنگ پرسشگری در بین دانش‌آموزان است تا آینده سازان ایران اسلامی  در عرصه تعلیم و تربیت با روحیه پرسشگری رشد کنند.

حدود ۱۴ میلیون دانش آموز در مدارس کشور مشغول به تحصیل هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1343938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =