ترقی:  اصلاح‌طلبان نمی خواهند در انتخابات رقابت جدی کنند،چون از الان نتیجه را می دانند/ اصولگرایان هم معلوم نیست پیروز انتخابات باشند

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اصلاح‌طلبان نمی خواهند به طور جدی در انتخابات رقابت کنند، چون از همین حالا نتیجه انتخابات را به نفع خود نمی‌دانند.

حمیدرضا ترقی با بیان اینکه مردم نارضایتی از عملکرد دولت را به حساب اصلاح‌طلبان هم گذاشته‌اند، اظهار کرد: به همین دلیل از مدت‌ها پیش از اصلاح‌طلبان که امید چندانی به موفقیت در انتخابات مجلس ندارند، صدای تحریم انتخابات یا عدم مشارکت به گوش می‌رسید. در مرحله ثبت‌نام در انتخابات هم مشاهده کردیم که افراد شاخص این جریان به صحنه انتخابات نیامدند و همین مساله نشان داد که آنها نمی خواهند به طور جدی در انتخابات رقابت کنند، چون نتیجه انتخابات را به نفع خود نمی‌دانند.

وی ادامه داد: با این حال اصلاح‌طلبان معتدل همچنان به دنبال حضور در عرصه انتخابات هستند و سعی می کنند با همراهی مستقلین، رقابت را جدی کنند. احتمال دارد اصلاح‌طلبان معتدل بتوانند اقلیتی را در مجلس بدست آورند ولی تعداد اصلاح طلبان مجلس یازدهم قطعا از مجلس دهم کمتر خواهد بود.

این فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به اعتراض اصلاح‌طلبان نسبت به روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس چنین ابراز عقیده کرد: اصلاح‌طلبان کسانی را تشویق به ثبت‌نام کردند که اطلاع داشتند آنها دارای پرونده‌های قضایی یا غیره هستند. اعتراض آنها هم یک مظلوم‌نمایی است تا شکست خود را در انتخابات توجیه کنند. اصلاح طلبان چون از همین حالا نتیجه انتخابات را به نفع خود نمی‌دانند، رقابت خیلی جدی و گسترده ندارند.

ترقی همچنین خاطرنشان کرد: رویکرد اصولگرایان همیشه این بوده است که چه رای بیاورند و چه نیاورند، به صورت جدی در انتخابات حضور داشته باشند؛ بنابراین اصولگرایان در این دوره از انتخابات هم به صورت جدی حضور دارند. به دلیل عدم تمایل اصلاح طلبان به رقابت جدی، طبیعی است که رقابتی مانند دوره‌های قبل میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان شکل نگیرد، اما خیلی هم بعید است که اصولگرایان دنبال رقابت داخلی بوده و چند لیست انتخاباتی ارائه دهند. اصولگرایان حتی در شرایطی که اصلاح‌طلبان حضور جدی ندارند، با ارائه چند لیست ریسک نمی‌کنند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در پاسخ به این پرسش که آیا اصولگرایان خود را از الان پیروز انتخابات می دانند، اظهار کرد: خیر اصولگرایان هنوز چنین برداشتی ندارند که پیروز انتخابات مجلس یازدهم هستند.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا جبهه پایداری راه خود را از ائتلاف اصولگرایان جدا کرده است، گفت: طرح این مسائل از سوی اصلاح طلبان و برخی رسانه‌ها برای بزرگ‌نمایی برخی اختلاف‌هاست.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1344397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =