آمریکا برای نصب پاتریوت از عراق مجوز درخواست کرد

ایسنا نوشت: مقامات پنتاگون اظهار کردند، آمریکا برای استقرار سامانه دفاع موشکی پاتریوت در پایگاه‌هایی که میزبان نیروهای آمریکایی هستند، از عراق درخواست مجوز کرده است.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در کنفرانسی خبری اظهار کرد، این یکی از مسائلی است که با دولت بغداد بر روی آن کار کرده‌ایم. اسپر و مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این کنفرانس خبری روشن کردند که خواستار استقرار پاتریوت‌ در عراق در راستای ارتقای حفاظت از نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور هستند.

به گزارش شبکه الجزیره، اسپر افزود، فرمانده نیروهای آمریکا در عراق به سامانه دفاع موشکی پاتریوت "احساس نیاز" می‌کند و "ما از او حمایت می‌کنیم". او اما درباره واکنش عراق نسبت به این مساله اظهار نظری نکرد.

وی همچنین گفت که آمریکا به طور کامل نیروهایش را از آفریقا خارج نمی‌کند.

مارک میلی نیز اظهار کرد، ارتش آمریکا علاوه بر کسب مجوز دولت عراق نیازمند حل مسائل فنی و لوجستیک برای انتقال سامانه پاتریوت به عراق خواهد بود.

اسپر طی این کنفرانس خبری همچنین از واکنش دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به آسیب‌های مغزی نیروهای آمریکایی دفاع کرد و گفت: این فرصت را داشتم که با رییس جمهور صحبت کنم. او بسیار نگران سلامتی و رفاه همه نیروهای نظامی به ویژه افرادی است که در عملیات عراق حضور دارند و متوجه ماهیت این آسیب‌ها است.

312 23

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1347599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =