صدا و سیما برای لبنیات سنتی و غیربهداشتی تبلیغ می‌کند

یک فعال صنعت لبنیات معتقد است یکی از مشکلاتی که این صنعت در کشور دارد، تبلیغات اشتباهی است که صدا و سیما دنبال کرده و در آن می گوید می شود با ۵۰ میلیون تومان یک واحد تولیدی لبنیات را فعال کرد. به گفته این فعال صنعت لبنیات، تبلیغاتی از این دست می تواند مصرف لبنیات غیربهداشتی و سنتی را در جامعه افزایش داده و مشکلات سلامت را بیشتر کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مدیر روابط عمومی انجمن صنایع فرآورده های لبنی به عنوان مدیراجرایی همایشی که هفته گذشته درباره چشم انداز پیش رو در صنعت لبنیات کشور برگزار شد، معتقد است مسئولان دولتی با حضور در این همایش به صورت رودررو و مستقیم با مشکلات تولیدکنندگان صنعت لبنیات آشنا شدند.

بنی طبا درباره برگزاری همایش ملی صنعت لبنیات که در هفته گذشته برگزار شد، معتقد است تبلیغات اشتباه صدا و سیما در افتتاح مشاغل لبنیات سنتی باعث شده است مشکلات بهداشتی ناشی از مصرف لبنیات غیر بهداشتی و استاندارد در جامعه افزایش یابد. در ادامه سخنان این فعال حوزه صنعت را می خوانید:

همایش فعالات صنعت لبنیات کشور، هفته گذشته با حضور وزرای اقتصادی دولت و مدیران کل و روسای سازمانهای مرتبط با صنعت لبنیات برگزار شد. این همایش چه اثری در مخاطبان خود گذاشت و چقدر امیدوارید همایش به اهداف خود رسیده باشد؟

امیدواریم این همایش اولین گام برای فعالان صنعت لبنیات در نیل به منافع ملی که افزایش سرانه مصرف است، بشود. شرکتها به صورت رقیب در بازار هستند و تلاش برای توسعه بازارهای داخلی و صادراتی دارند اما مسئله ای که پیش از این وجود نداشت این بود که اگرچه انجمن صنایع فرآورده های لبنی قریب ۲۰ سال نمایندگی این شرکتها را بر عهده داشت و مسایل را پیگیری می کرد، با توجه به تحولات ۱۰ ساله اخیر و لزوم به کارگیری روشها و منش های مربوط به اطلاع رسانی، اولین بار بود انجمن در چنین فازی وارد شد.امیدواریم در سالهای آتی همکاری شرکتها و بنگاه های بزرگ لبنیات کشور در حوزه منافع مشترک، گامهای جدی بردارند.

مسئله اصلی تر این است که انتظار داریم مسئولان وزارت بهداشت، وزارت صمت، جهاد کشاورزی و به طور خاص سازمانهایی مانند حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان صدا و حرف ما را شنیده و پیشنهادهای ما را دریافت کنند. مهمترین دغدغه و هدفی که همایش بر اساس آن برگزار شد، ارائه و توجیه درباره مشکلات صنعت بود و امیدواریم عزیزان این مسایل را شنیده باشند. آنطور نیست که حضور در همایش و ایراد سخنرانی و بحث کردنها، تمام هدف همایش باشد. جایگاه این صنعت را باید همه سیاستگذاران و تصمیم سازان متوجه باشند و مسایلی مانند قیمتگذاری حل و فصل شود که مهمترین خواسته تولیدکنندگان در کشور است.

در پنل قیمت گذاری و مسایل بازار لبنیات، همکاران شما در صنعت، حرف دیگری می زدندکه با مخالفت مسئولان دولتی روبرو شد. چرا نظر فعالان صنعت لبنیات با مسئولان دولتی این حوزه از لحاظ مسایلی مانند قیمتگذاری اینقدر متفاوت است؟

این اختلاف نظر طبیعی است، برای اولین بار است درباره قیمت گذاری که تضاد منافع در آن زیاد است، بحث در حضور همه صورت می گیرد. وزارت جهادکشاورزی به فکر مصرف کننده است ولی ما فکر می کنیم روشهای خلاقانه تری برای حل مشکل قیمتگذاری وجود دارد. سند تفاهمی که همه فعالان صنعت روی آن توافق دارند هم به زودی تقدیم دولت می شود. اولین بار بود بحثهای مهم صنعت در یک همایش مطرح است و طبیعتا نیازمند صحبتها، اغنا و

همایش ملی صنعت لبنیات در انتقال پیامی که می خواست به عموم مصرف کنندگان یعنی بازارهای داخلی و خارجی منتقل کند، چقدر موفق بود؟

ما امیدواریم این اطمینان را مصرف کنندگان گرفته باشند که شیر صنعتی، مصرف آن با کمترین ریسک و بهینه است. به خصوص در مقایسه با لبنیاتی که به صورت سنتی عرضه می شود و متاسفانه در سالهای اخیر بسیار گسترش یافته و این خطایی است که از سوی رسانه های جمعی به خصوص صدا و سیما انجام شده و تبلیغ می کنند با ۵۰ میلیون تومان می شود یک واحد ماست بندی سنتی فعال کرد. در کنار همایش، یک کارگاه درباره باورهای غلطی که درباره لبنیات صنعتی بود، برگزار کردیم و امیدواریم محتوایی که از همایش منتشر شد، در این حوزه اطمینان به مصرف کننده بدهد که مصرف لبنیات صنعتی ریسک کمتری درباره مخاطرات سلامت نسبت به مصرف لبنیاتی دارد که به صورت سنتی تولید می شود.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1347687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =