عبور آزمایشی از آزادراه تهران-شمال؛ می‌شود تونل کندوان را دور زد

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در ماه جاری منطقه یک آزادراه تهران-شمال برای عبور آزمایشی باز می‌شود، گفت: تا ۳۰ بهمن‌ماه هیچ کار باقی‌مانده در آزادراه نداریم.

به گزارش خبرانلاین ، خیرالله خادمی در برنامه تلویزیونی درباره بهره‌برداری از منطقه یک آزادراه تهران - شمال ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: همانطور که اعلام شده بود، منطقه آزادراه تهران - شمال‌ آماده شده ‌ و همه مراحل سیویل کار به پایان رسیده است؛ فعالیت‌های باقی‌مانده در آزادراه شامل نصب علائم و فعالیت‌های ایمنی است. 

وی اضافه کرد: در جلسه‌ای که هفته گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسؤولان ذی‌ربط از جمله پلیس راه کشور، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وزارت ارتباطات، اورژانس، آتش‌نشانی، هلال احمر و دیگر ارگان‌هایی که باید در آزادراه مستقر باشند، برگزار شد، نظرات بخش‌های مختلف اخذ شد و با توجه به این نقطه‌نظرات، در جهت بالا بردن سطح ایمنی آزادراه مواردی مطرح شد و برای اینکه هیچ مشکلی در آینده، حین تردد برای مردم در منطقه یک آزادراه پیش نیاید،‌ چند روزی افتتاح به تعویق افتاد تا کارها به اتمام برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: البته وزیر راه و شهرسازی خط قرمز زمان را برای پایان همه کارها در منطقه یک، ۳۰ بهمن‌ماه تعیین کرده است، یعنی استقرار اکیپ‌ها و دستگاه‌های ذیربط تا آن زمان در آزادراه انجام شود. 

خادمی بیان کرد: شرکت آزادراه تهران - شمال اعلام کرد که کار در آزادراه به پایان رسیده است، اما در جلسه‌ای که مسؤولان ذیربط در آزادراه حضور یافتند، تأکید شد ضرورت دارد ‌اکیپ‌ها در آزادراه استقرار داشته باشند، ضمن آنکه بهره‌برداری آزمایشی از آزادراه هم لازم بود انجام شود. 

وی با بیان اینکه کارها در منطقه یک آزادراه تقریباً تمام شده است بیان کرد: اگر می‌خواستیم از نظر سطح ایمنی تا اندازه‌ای که در دیگر آزادراه‌ها رعایت شده است، در این آزادراه ‌هم رعایت شود و آن را افتتاح کنیم، ‌مشکلی نبود و این آزادراه را افتتاح می‌کردیم به هر حال مسیر برای افتتاح تا سالروز پیروزی انقلاب اسلامی آماده بود، ‌اما در راستای ارتقای سطح ایمنی در این مسیر آزادراهی، تصمیم گرفته شد چند روزی کارهای باقی‌مانده به اتمام برسد و استقرار دستگاه‌های ذیربط در این آزادراه صورت بگیرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اضافه کرد: به همه دستگاه‌های متولی تأکید شده است که‌ کارها به اتمام برسد و تا آن زمان (۳۰ بهمن‌ماه) موضوع باقی‌مانده‌ای نداشته باشیم. 

خادمی با بیان اینکه تردد آزمایشی از منطقه یک آزادراه تهران - شمال در همین بهمن‌ماه خواهیم داشت، افزود: بابت تست مسیر، تجهیزات و موارد ایمنی، عبور آزمایشی از آزادراه خواهیم داشت، اما بهره‌برداری رسمی در اسفندماه خواهد بود. 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه در این مسیر هوشمندسازی به صورت ویژه مورد توجه خاص قرار گرفته است، تصریح کرد: افتتاح منطقه یک آزادراه تهران - شمال در کاهش ترافیک بین تهران تا چالوس بسیار مؤثر است.

۲۲۳۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1348403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =