سامانه‌های حمل‌ونقل آنلاین به کمپین «موتور سوار خوب» پیوستند

اولین سامانه‌های حمل و نقل آنلاین به کمپین موتورسوارخوب پیوست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از معاونت اجتماعی شهرداری تهران، مهدی نایبی، مدیر عامل یک سامانه حمل و نقل آنلاین با اشاره به اینکه موتور سیکلت همیشه به عنوان یکی از پرخطرترین وسایل نقلیه شناخته می‌شود، گفت: آمار بالای تصادفات منجر به فوت موتورسواران، زنگ خطری است که حالا برای مجموعه‌هایی مانند شهرداری و راهور به صدا درآمده و برای کمک به این بحران وارد عمل شده‌اند.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل فوت موتورسواران در تصادفات، نداشتن کلاه ایمنی است. زمانی که برای اولین بار الوپیک پیک موتوری سنتی را تبدیل به سامانه آنلاین حمل و نقل کالا کرد، هیچ قانون تعیین‌شده‌ای از پیش برای این کار وجود نداشت. بنابراین تیم‌های متخصص در زمینه ساماندهی به این شغل ایجاد شدند. 
 وی با بیان اینکه بر اساس تحقیقات یکی از دلایلی که موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کردند، هزینه خرید آن بود، عنوان کرد:  با یک شرکت ایرانی قراردادی بستیم تا کلاهی با کیفیت برای موتورسواران بسازد و این کلاه‌ها را به صورت رایگان در اختیار آن ها قرار دادیم. بازخوردی که از موتورسواران داشتیم بسیار مثبت بود و ما را ترغیب کرد که برای حفظ ایمنی موتورسوارانمان که برایمان از اهمیت بالایی برخوردار بود.
این مدیر حمل و نقل آنلاین تصریح کرد: یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود موتورسواران دچار حوادث خطرناک شوند، حمل بارهای نامتعارف است. به همین خاطر ما باز هم برای اولین بار ایده ساخت باکس‌های استاندارد را عملی کردیم و باکس‌هایی را تعریف کردیم که افراد با استفاده از آنها، تنها قادر به حمل مقدار مشخصی از بار بودند که برایشان خطرساز نباشد و تردد آنها در سطح شهر برای سایر وسایل نقلیه یا شهروندان مشکلی ایجاد نکند. این باکس‌ها نیز به صورت رایگان در اختیار سفیران قرار گرفت.
 وی هدف  از ایجاد یک یونیفورم مشترک و سازمانی، ساختن یک هویت اجتماعی برای موتورسواران عنوان کرد و گفت: بسیاری از موتورسوارها از موتور به عنوان وسیله امرار معاش استفاده می‌کنند اما تا پیش از این تصور همه افراد جامعه از پیک موتوری، فردی با پوشش ناآراسته و معمولا بداخلاق بود.
به همین دلیل بود که ژیله‌هایی با رنگ آبی آسمانی که رنگی آرامش بخش است، برای موتورسواران طراحی شد و با کارخانه‌ای برای تولید انبوه این ژیله‌ها قرار داد بستیم. ژیله‌ها از سویی برای موتورسواران ما حس تعلق به یک سازمان بزرگ را ایجاد می‌کرد و از سویی دیگر حضور موتورسواران ما با ژیله‌های یکدست و سازمانی، چهره شهر را زیباتر می‌کند.
نایبی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده که برخوردهای خشونت‌آمیز و اجباری، هیچوقت نتوانسته یک فرهنگ را نهادینه کند. برای استمرار اقدامات خود در راستای فرهنگ‌سازی، شبکه‌ای برای انتقال پیام‌های خود به سفیران ایجاد کردیم که از طریق آن پیام‌های ترافیکی، تشویق برای رعایت قوانین، التزام به استفاده از کلاه و باکس و ژیله و … را به سفیران ارائه کنیم.
وی با اشاره به اینکه تاکید بر نقش خانواده، یکی از نکات مهمی که در کمپین موتورسوار خوب است، عنوان کرد: خانواده‌ها همیشه نگران سلامت فردی بودند که به عنوان قهرمان خانواده مسئولیت تامین هزینه‌های خانواده را بر عهده دارد. به اعتقاد ما نیز اگر سفیران ما و تمامی موتورسواران مراقب سلامتی و ایمنی خود باشند، خانواده‌های آنها، اطرافیان و عابران نیز در امنیت بیشتری خواهند بود. آموزش خودمراقبتی به موتورسواران می‌تواند هزینه‌ رفتارهای پرخطر آنها را تا حد زیادی کاهش دهد.
۲۳۵۲۳۱
کد خبر 1348451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =