۰ نفر
۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
کنایه وزیر خارجه ترکیه به ترامپ

ایرنا نوشت: مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت: طرح آمریکا برای فلسطین ( معامله قرن) ، نه توافق صلح، بلکه سند الحاق اراضی این کشور به اسرائیل است.

به گزارش آناتولی در روز دوشنبه،‌ چاووش‌اوغلو اضافه کرد: این طرح آمریکا، سند فروش است و در آن مطالبات حداکثری اسرائیل توسط ایالات متحده دیکته می‌شود.

چاووش‌اوغلو با بیان این که برخی در ظاهر از فلسطین حمایت، اما عکس آن عمل می‌کنند،‌تصریح کرد: خدا و امت اسلام این رفتار را نمی‌بخشد و باید در دو جهان حساب پس بدهند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز به تازگی در واکنش به طرح خاورمیانه‌ای دونالد ترامپ موسوم به «معامله قرن» تاکید کرد که این طرح «مطلقا غیر قابل قبول» است.

اردوغان با بیان این که مردم و سرزمین فلسطین فروشی نیستند، «معامله قرن» را رد و اعلام کرد که این طرح «مرده به دنیا آمد.»

رئیس جمهور ترکیه گفت: بیت المقدس جزو مقدسات مسلمانان است و طرح تفویض قدس به اسراییل به هیچ عنوان قابل قبول نیست. 

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هشت بهمن ماه ۱۳۹۸ همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی از طرح سازش‌کارانه خود موسوم به «معامله قرن» اعلام کرد که این طرح شهر قدس را پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی می‌داند.

براساس بندهای طرح معامله قرن همچنین ۴۰ درصد زمین های کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی اشغال و مقاومت فلسطین خلع سلاح خواهد شد و بخش هایی از کرانه باختری که در آن ها شهرک های یهودی نشین ساخته شده به این رژیم الحاق می شود و پناهندگان فلسطینی حق بازگشت به سرزمین خود را ندارند و باید در کشورهای میزبان مانند لبنان، اردن و سوریه، اسکان دایم بگیرند.

310311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1348669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =