علت قطع برق نیروگاه شماره یک پتروشیمی فجر چه بود؟

فارس نوشت: رئیس روابط عمومی شرکت فجر انرژی خلیج فارس گفت: به محض قطع نیروگاه شماره یک شرکت فجر انرژی، همکاران ما در سطوح مدیریتی و کارشناسی، بررسی علل فنی قطع برق را دستور کار قرار دادند و به زودی دلیل اصلی مشخص خواهد شد.

بهنام صیفوری رئیس روابط عمومی شرکت فجر انرژی خلیج فارس با اشاره به عملکرد پتروشیمی فجر در حوزه تامین سرویس‌های موردنیاز پتروشیمی‌ها گفت: در شرکت فجر انرژی ما دو ناحیه داریم که وظیفه‌ی تولید سرویس‌های جانبی به شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی دارند. این سرویس‌ها شامل برق، بخار، ازت، اکسیژن، تصفیه پساب‌های صنعتی، تولید هوای صنعتی و تولید آب‌های صنعتی است. ما این محصولات را در دو ناحیه مجزا به پتروشیمی‌های مستقر در منطقه می‌دهیم.

وی ادامه داد: متاسفانه یکی از واحدهای ما به دلیل نقص فنی‌ای که در یکی از تجهیزات ما پیش آمده بود در ناحیه یک از مدار خارج شد و برخی از مشتریان ما برای مدت کوتاهی کمتر از یک ساعت به برق دسترسی نداشتند. البته در این مدت بقیه سرویس‌ها مثل بخار و غیره نیز برقرار بوده است و در دسترس مشتریان قرار داشتند.

صیفوری اظهار داشت: همچنین توجه داشته باشید که نیروگاه ناحیه ۲ ما در مدار بوده است و دریافت‌کنندگان خدمات در این حوزه با هیچ کمبودی مواجه نشدند و تمامی سرویس‌ها برای آنها تامین می‌شد.

* نیروگاه شماره یک شرکت فجر انرژی به مدار تولید بازگشته است

رئیس روابط عمومی شرکت فجر انرژی خلیج فارس افزود: پس از پیگیری‌ کارشناسان ما و انجام اقدامات لازم، بعد از مدت کوتاهی نیروگاه شماره یک را هم به مدار آوردند و شرایط به حالت نرمال بازگشت و الان همه‌ی سرویس‌های حیاتی و جانبی در اختیار صنایع متقاضی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: به محض قطع نیروگاه شماره یک، همکاران ما در سطوح مدیریتی و کارشناسی مختلف بررسی علل فنی قطع برق را دستور کار قرار دادند و به زودی دلیل اصلی مشخص خواهد شد.

صیفوری گفت: قطع نیروگاه برق واحدهای یوتیلیتی در همه‌ی دنیا مرسوم است و این اتفاق ممکن است پیش بیاید. شرکت فجر انرژی خلیج فارس یکی از شرکت‌هایی است که کمترین میزان قطع برق یا power outage را دارد. به لطف خدا ما در بازه‌های ۳ ساله تلاش می‌کنیم که به صورت پایدار با روش‌های مختلف به مشتریان برق برسانیم.

رئیس روابط عمومی شرکت فجر انرژی خلیج فارس در پایان گفت: طبق آمار جهانی حداقل سالی ۱ الی۰.۶ بار قطع برق در کل دنیا مرسوم است و عملکرد ما در این حوزه از آمار ارائه شده اختلاف قابل قبولی دارد که این موضوع نشاندهندی توانایی همکاران ما در این زمینه است.

۲۲۳۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1348755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =