گشایش نمایشگاه آثار گونتر اوکر آلمانی در جزیره کیش

نمایشگاه هنری و فرهنگی کرنش به حافظ با نمایش مجموعه ای از آثار گونتر اوکر هنرمند مشهور آلمانی در مجموعه هنری و موزه خلیج فارس جزیره کیش افتتاح یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در کیش ، این نمایشگاه فرهنگی، هنری و ادبی با حضور گونتر اوکر هنرمند مشهور آلمانی ، مدیرعامل منطقه آزاد کیش، دکتر پور علی معاون فرهنگی ، معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش  و جمعی از هنرمندان، طی آیینی امروز ۱۴ بهمن به روی بازدیدکنندگان باز شد و تا ۱۱ اسفند برپا خواهد بود.
 در این نمایشگاه ۴۲ اثر هنری و تجسمی از هنرمند و نقاش معاصر "گونتر اوکر" که باالهام از اشعار حافظ ،شاعر و عارف بزرگ ایرانی خلق شده به نمایش گذاشته شد.
گونتر اوکر  نقاش برجسته ۸۸ ساله آلمانی و از شیفتگان غزل‌های حافظ است و تحت تأثیر  اشعار این شاعر بزرگ ایرانی، آثاری برجسته  را خلق کرده و در جای جای جهان و استانهای مختلف کشورمان با عنوان «کرنش به حافظ» به نمایش گذاشته است.
نمایشگاه آثار هنری گونتر اوکر  از غزل‌های حافظ نخستین بار در سال ۹۴ و در شیراز رونمایی شد، این نمایشگاه در کشور آلمان نیز رونمایی شد و پس از آن فروش دیوان حافظ در آلمان به اوج رسید و قرار شد که یک تور جهانی و نمایشگاهی از آثار هنری «گونتر اوکر» در جهان برگزار شود.
  لازم به ذکر است که گونتر اوکر پس از گوته یکی از هنرمندان غیر ایرانی است که حافظ را از دریچه هنر خود به جهانیان مـعرفی کـــرده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1348980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =